خبرگزاری کار ایران

پیدایش عارضه در هر نوع جراحی چشم محتمل است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۳۶

از آنجایی که پیدایش عارضه غیرقابل اجتناب است، جراحان باید بداند چگونه از این عوارض پیشگیری کنند و در صورت بروز عارضه چگونه آنرا درمان کنند تا میزان آسیب رسانی به چشم به حداقل ممکن برسد.

مسئول بخش ویتره و رتین بیست و چهارمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکان ایران، در خصوص عوارض ناشی از عیوب انکساری چشم، گفت: برخی از این عوارض، شایعتر و برخی دیگر نادرتر هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رمضانی با بیان اینکه در هیچ نوع جراحی نمی‌توان گفت عارضه بوجود نخواهد آمد، افزود: هرچند جراح در کار خود خبره و با تجربه باشد، باز هم احتمال پیدایش عارضه است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که پیدایش عارضه غیرقابل اجتناب است، جراحان باید بداند چگونه از این عوارض پیشگیری کنند و در صورت بروز عارضه چگونه آنرا درمان کنند تا میزان آسیب رسانی به چشم به حداقل ممکن برسد.

رمضانی اظهار داشت: در حین انجام هر نوع جراحی در چشم نیز ممکن است برای جراح مشکل ایجاد شود. مثلا ممکن است در حین جراحی بیماری های شبکیه، بیمار دچار خونریزی شود یا شبکیه دچار پارگی شود بنابراین جراح باید بتواند در چنینشرایطی عوارض را به حداقل برساند.

وی در خصوص عوارض ناشی از عیوب انکساری چشم نیز گفت: برخی از این عوارض، شایع تر و برخی دیگر نادرتر هستند.

رمضانی افزود: در بسیاری موارد ممکن است عیوب انکساری آنچنان که باید اصلاح نشود و مقداری از آن بماند یا بیشتر از حد نیاز اصلاح شود یعنی فردی که نزدیک بینی داشته بعد از عمل دچار دوربینی شود.

وی توضیح داد: این عوارض ممکن است در شرایطی رخ دهد که از ابتدا انتخاب بیمار برای این عمل مناسب نبوده باشد مثلا اینکه بیمار دچار قرنیه نازک بوده و پس از جراحی با مشکل قوز قرنیه مواجه شود.

رمضانی اضافه کرد: برخی دیگر از عوارض مانند التهابات بیش از حد، عفونت یا افزایش فشار چشم ممکن است در اثر عمل یا مصرف داروهای پس از عمل برای بیمار به وجود آید.

وی گفت: از عوارض دیررس جراحی عیوب انکساری چشم نیز می توان به بازگشت مقداری از عیب انکساری چشم اشاره کرد که پس از مدتی بیمار مجبور می شود از عینک استفاده کند.

رمضانی ادامه داد: خشکی چشم نیز از جمله این عوارض است و برخی بیماران برای مدت طولانی لازم است از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنند.

مسئول بخش ویتره و رتین بیست و چهارمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکان ایران در مورد برگزاری برنامه های بخش شبکیه این کنگره اظهار داشت: روز دوشنبه که روز پیش کنگره است مربوط به برنامه‌های فوق تخصصی چشم است و یکی از برنامه های آنها مربوط به بیماری های شبکیه است.

رمضانی افزود: در قسمت رتین برنامه‌هایی از جمله برگزاری پنج سمپوزیوم اصلی با حضور هفت مهمان خارجی شامل چهار نفر از متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: به جز دو سخنرانی که توسط چشم پزشکان شاغل در ایران انجام می شود، سایر سخنرانی ها توسط همکاران از کشورهای دیگر ارایه می شود.

رمضانی گفت: در مجموع حدود ۳۰ سخنرانی ارایه می شود و مبحثی نیز در مورد عوارض جراحی های چشمی برای اولین بار در ایران طی این کنگره با حضور دکتر رضایی از متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز برنامه هایی شامل سیگمان خلقی شامل چهار سمپوزیوم و شش کارگاه برگزار می‌شود که طی آنها تمام بیماری های شایع مربوط به قسمت خلفی و شبکیه چشم مانند بیماری های التهابی، تکنیک های تشخیصی، روش های جدید درمانی و تومورهای چشم و بیماری های نادر بررسی می شود.

این کنگره به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت همکاران چشم پزشک داخل و خارج از کشور ۱۰ تا ۱۳ آذر ماه جاری در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز