خبرگزاری کار ایران

اول دی ماه؛

اولین مرکز تخصصی بیماران ضایعه نخاعی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۲۵

خوشبختانه در حال حاضر کسی در نوبت کاشت حلزون قرار ندارد همچنین خدمات غربالگری در بخش اوتیسم، کم‌شنوایی، تنبلی چشم دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اولین مرکز تخصصی بیماران ضایعه نخاعی که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی را به این بیماران ارائه می‌دهد، اول دی ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ همایون هاشمی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی معلولین به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد بهزیستی پرداخت.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و خدمات اجتماعی انجام وظیفه می‌کند گفت: تغییر رویکرد در هر سازمانی مستلزم ایجاد شرایط، منابع انسانی و ایجاد یکپارچگی است که این موضوع در سال‌های اخیر با دشواری انجام شد.

وی تصریح کرد: مهمترین کارهای انجام شده در سازمان، بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان و مشارکت سایر سازمان‌هاست که این قانون در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و به زودی از طرف دولت به مجلس تقدیم می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی اجرای طرح‌های نوین در حوزه توانمندسازی، اجرای برنامه توانبخشی مراقبتی مبتنی بر خانواده را از دیگر خدمات در حال اجرا از طرف این سازمان برشمرد.

هاشمی افزود: خدمات در منزل برای ۴ هزار و ۲۰۰ نفر طراحی شده بود که در حال حاضر این تعداد از مرز ۶هزار نفر عبور کرده است.

هاشمی اجرا و استقرار برنامه نظام جدید کلاس‌بندی معلولیت‌ها را از دیگر برنامه‌هایی بر شمرد که طی سال جاری انجام شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به توسعه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR عنوان کرد: این برنامه بیشتر به معلولینی اشاره می کند که در مناطق روستایی و کم برخوردار زندگی می‌کنند و نمی‌توانند خود را به مسئولین معرفی کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی در کنار خدمات موردی کمک هزینه مستقیم دریافت می‌کنند.

هاشمی در خصوص کاشت حلزون برای ناشنوایان گفت: خوشبختانه در حال حاضر کسی در نوبت کاشت حلزون قرار ندارد همچنین خدمات غربالگری در بخش اوتیسم، کم‌شنوایی، تنبلی چشم دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص اوتیسم اولین دستگاهی هستیم که برای دانشجویان کتاب مرجع ترجمه کردیم در فاز سوم این برنامه در تمام استان‌ها فیلدهای تخصصی مرتبط با اوتیسم را مستقر خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: برای اولین بار پلاک تخصصی ویژه معلولان در خودروها را راه‌اندازی کردیم. همچنین اولین مرکز تخصصی بیماران ضایعه نخاعی که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی را به این بیماران ارائه می‌دهد اول دی ماه افتتاح می‌شود.

وی افزود: همچنین امسال ۲۳۰هزار نفر از مددجویانی که در نوبت دریافت خدمات سازمان بودند، وارد چرخه دریافت این خدمات شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز