خبرگزاری کار ایران

پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی ایدز؛

بیایید تا سال ۲۰۳۰ همراه هم به ایدز خاتمه دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۲۰

در حال حاضر، تقریباً ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به درمان اچ آی وی دسترسی دارند / امروزه ۳۵ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند و تعداد ۱۹ میلیون نفر از آنان از داشتن این ویروس آگاه نیستند

‌بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز که امروز با حضور مسئولان کشوری و بین المللی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امروزه ۳۵ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می‌کنند و تعداد ۱۹ میلیون نفر از آنان از داشتن این ویروس آگاه نیستند.

به گزارش ایلنا: متن کامل پیام‌ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

در این روز جهانی ایدز از پیشرفت چشمگیری که جهان در پاسخ به همه گیری ایدز نشان داده استقبال می‌کنم. امسال، رهبران جهان متعهد شدند ایدز را تا ۲۰۳۰ از میان بردارند. رویکرد «پیگیری سریع‌تر»، که هفته گذشته معرفی شد، امکان دستیابی ما به این هدف را فراهم خواهد نمود.

در حال حاضر، تقریباً ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به درمان اچ آی وی دسترسی دارند

از سال ۲۰۰۱، موارد تازهٔ ابتلا به عفونت اچ آی وی را به میزان ۳۸ درصد کاهش داده‌ایم. با بهره گیری از ارائه داروهای اساسی ضد رتروویروسی، از پیدایش عفونت میان یک میلیون و ۱۶۰ هزار نوزاد پیشگیری کرده‌ایم. در زمینهٔ ارائه درمان ضد رترو - ویروسی به ۱۵ میلیون انسان تا ۲۰۱۵، و تحقق از میان بردن انتقال از مادر به کودک تا چند سال آینده در مسیر درست قرار داریم.

به برکت تعهد و توان بسیاری از شرکایمان، از جمله اعضای جامعه مدنی، همچنان پیگیر مبارزه و لغو قوانینی هستیم که موجب ننگ و تبعیض می‌شوند. پیشرفت در حال شتاب است.

اما دستاورد‌ها کماکان شکننده هستند. امروزه ۳۵ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می‌کنند و تعداد ۱۹ میلیون نفر از آنان از داشتن این ویروس آگاه نیستند. شکاف‌های مهمی در پاسخ ما به گروه‌های کلیدی مردم وجود دارد. از هر سه کودک نیازمند مداوا، دو تای آن‌ها درمان مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند. زنان جوان، به ویژه در بسیاری از کشور‌های دارای نرخ شیوع گستردهٔ اچ آی وی آسیب پذیر هستند.

همه گیری ایدز در اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه در حال افزایش است، و با ننگ، تبعیض و قوانین تنبیهی وخیم‌تر می‌شود. بیشتر اقدامات ضروری نظام‌های اجتماعی و سازمان‌های حمایتی، مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند. هیچ کس نباید از این گردونه بیرون بماند.

از اینکه به پیش می‌رویم مفتخر و خوشحالم. هم اکنون، میراثپاسخگویی و پرداختن به ایدز در مبارزه با ابولا در آفریقای غربی خود را نشان می‌دهد. می‌دانیم که نظام پزشکی به تنهایی برای ارائه مراقبت سلامت قدرتمند کافی نیست؛ عدالت اجتماعی، دموکراتیزه کردن علوم، مسئولیت مشترک برای سرمایه گذاری، حقوق بشر، برابری جنسیتی و نیز رویکرد مردم محور به سلامت همگی آموزه‌هایی هستند که ما در پاسخ به ایدز اندوخته‌ایم و در همه جا، از جمله دربحث‌های مرتبط با دستور کار توسعه پس از ۲۰۱۵، به کار گرفته می‌شوند.

در این روز جهانی ایدز، همهٔ رهبران جهان را به اتحاد در راستای آرمان مشترکمان فرامی خوانم. ما معکوس کردن روند بیماری را آغاز کرده‌ایم. هدف شجاعانه‌ای تعیین کرده‌ایم. بیایید تا سال ۲۰۳۰ همراه هم به ایدز خاتمه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز