خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

بسیاری از تجهیزات بیمارستان‌های آموزشی مستهلک شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۴۸

در راستای تجهیز و نوسازی آنها با توجه به تکنولوژی‌های بالای امروزی، نیاز به آموزش است که این بخش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آموزش عالی پزشکی متناسب با نیازهای حوزه سلامت است و آموزش و درمان دو حوزه تاثیرگذار بریکدیگرند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید امیرمحسن ضیایی با تاکید بر اینکه، آموزش پزشکی با بهداشت و درمان دو موضوع در هم تنیده است، گفت: در بخش آموزش پزشکی به تربیت نیروی انسانی متخصص می پردازیم و در بخش بهداشت و درمان همان نیروها را برای ارائه خدمات سلامت به کار می گیریم.

ضیایی در ادامه افزود: هدف از این کار این است که آموزش عالی پزشکی متناسب با نیازهای حوزه سلامت باشد چرا که آموزش پزشکی، پشتیبان بخش درمان و بهداشت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آموزش پزشکی یک کار زیرساختی است و یکی از ماموریت های اصلی وزارت بهداشت به شمار می رود اما آن بخشی که مربوط به برنامه تحول نظام سلامت است، مستلزم اجرای برنامه های کوتاه مدت در حوزه آموزش پزشکی است.

وی با تاکید بر این که آموزش و درمان دو حوزه تاثیرگذار بریکدیگرند، اذعان کرد: در برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی، نمی توانیم آموزش اعضا هیات علمی و دستیاران را به عنوان دو موضوع انتزاعی در نظر بگیریم.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، ما یک برنامه تعهدی برای آموزش پزشکی داریم که در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت بوده و جزو برنامه های ذاتی ماست.

ضیایی با اشاره به یکی از اقدامات کوتاه مدت در حوزه آموزش در اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: حضور تمام وقتی اعضا هیات علمی در بیمارستانها برای ارائه خدمات درمانی یکی از اهداف محقق شده برنامه تحول است.

وی در ادامه افزود: طرح تمام وقت جغرافیایی در قالب یک زمان بندی مشخص در حوزه آموزش در حال انجام است که یکی دیگر از دستاوردهای اجرای برنامه تحول سلامت است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تجهیز بیمارستانها با اجرای این طرح، گفت: بسیاری از تجهیزات بیمارستانهای آموزشی قدیمی بوده و مستهلک شده‌اند و در راستای تجهیز و نوسازی آنها با توجه به تکنولوژی‌های بالای امروزی، نیاز به آموزش است که این بخش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ضیایی افزود: تامین خدمات پرستاری به لحاظ کمبود های موجود از شاخص های موجود عقب تر است و این امر ارتباط مستقیم با کیفیت خدمات دارد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری گفت: این امر به تنهایی نمی تواند این کاستی موجود را جبران نماید بنابراین، با تربیت کمک پرستار توسط سه معاونت درمان، آموزشی و پرستاری وزارت بهداشت، در صددیم افرادی را که بتوانند خدمات پایه پرستاری را ارائه نمایند، روانه مراکز درمانی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز