خبرگزاری کار ایران

مقام مسوول در سازمان غذا و دارو خبر داد:

توزیع داروی فاکتور هشت تولید داخل در مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۴۹

داروی فاکتور هشت تولید داخل امسال به صورت محدود در مراکز درمانی توزیع آن آغاز شده و امیدواریم از سال آینده جایگزین داروی وارداتی شود.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروهای تولید داخل در رتبه ۱۰ کشور اول و یا حتی دوم و یا سوم دنیا قرار دارد.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، «مهدی پیر صالحی» افزود: حدود ۴۰ قلم دارو با فناوری بالا(های تک) - hi - tech - در سامانه رسمی دارویی ایران ثبت شده که امسال نیز ۱۶ قلم دارو در این فهرست قرار می گیرد که بسیاری از این داروها در رتبه ۱۰ کشور اول و یا حتی دوم و یا سوم دنیا قرار دارند.

وی ادامه داد: داروی فاکتور ۷(ریکامویلند) از سال گذشته جزو داروهایی قرار گرفته که در کشور تولید می شود و داروی فاکتور ۸ نیز امسال در جزو داروهای تولید داخل قرار می گیرد.

پیرصالحی با بیان اینکه داروی فاکتور هشت تولید داخل امسال به صورت محدود در مراکز درمانی توزیع آن آغاز شده، افزود: امیدواریم از سال آینده جایگزین داروی وارداتی شود.

مدیراداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به تحریم های بین المللی، از لحاظ تامین مواد اولیه و یا داروهای ساخته شده دچار مشکلات و معضلاتی شدیم که بیشتر این تحریم از سوی بانک ها اعمال می شد.

وی افزود: اما خوشبختانه شرکت های داخلی با پیشرفت هایی که داشتند، توانستند این تحریم ها را برطرف و داروها را تامین کنند و در برخی از داروهای تولدی به فناوری بالا(های تک) - hi - tech - که وابسته به کشورهای دیگر بودیم را در داخل کشور تولید کنیم.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: داروهای غیر از «های تک» نیز که مورد مصرف بوده سال گذشته توانستیم حدود پنج داروی اونکولوژی یا ضد سرطان جدید را وارد چرخه تولید داخلی کنیم و امسال نیز در زمینه واکسن ها سرمایه گذاری خوبی شده است.

پیر صالحی گفت: داروهای تولید داخل ۹۵ درصد بازار را تامین می کنند و حدود پنج درصد داروهای کشور وارداتی هستند که عمدتا داروهای گران قیمت محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هدفگذاری شرکت های تولید داخلی، تولید پنج درصد داروهای وارداتی است که توفیقاتی خوبی نیز در این زمینه داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز