خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن صرع ایران اعلام کرد:

ابتلای ۷۵۰ هزار نفر به بیماری صرع در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۶۰

اگر متوسط جمعیت خانواده‌ها را چهار نفر در نظر بگیریم حدود ۱۶۰ میلیون نفر در جهان و حدود ۳ میلیون نفر در ایران به نوعی با این اختلال درگیر هستند.

مدیر عامل انجمن صرع ایران، گفت: با توجه به آمار وقوع تصادفات و حوادثجاده‌ای در کشور و همچنین ازدواج فامیلی تخمین زده می‌شود به طور متوسط ۷۵۰ هزار نفر در ایران مبتلا به صرع هستند.

به گزارش ایلنا، حمیده مصطفایی در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی انجمن صرع ایران، افزود: اگر متوسط جمعیت خانواده‌ها را چهار نفر در نظر بگیریم حدود ۱۶۰ میلیون نفر در جهان و حدود ۳ میلیون نفر در ایران به نوعی با این اختلال درگیر هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها نیم تا یک درصد افراد هر جامعه به اختلال صرع مبتلا هستند که البته آمار دقیق صرع در ایران وجود ندارد، ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در شناسایی صرع بار فرهنگی است که مانع از این می‌شود که افراد بتوانند به راحتی مسیر درمان را طی کنند.

به گفته مصطفایی، کتمان کردن خانواده‌ها از وجود صرع کودکانشان و همچنین تصورات غلطی که از صرع در جامعه وجود دارد مانع بزرگی است تا درمان به شکل درستی صورت گیرد.

وی گفت: بار فرهنگی صرع از بار بیماری صرع بیشتر است و همین موضوع مانعی است که مسیر درمان با اختلال و حواشی اجتماعی و فرهنگی تحت الشعاع قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن صرع ایران، یاد آور شد: صرع از قدیمی‌ترین بیماری‌های شناخته شده بشر است و بسیاری از افراد معروف در جهان مانند منگوک و ناپلئون بناپارت مبتلا به این اختلال بودند.

وی ادامه داد: این بیماری نیازمند درمان طولانی مدت است و خانواده‌ها ناچار هستند که هزینه‌های زیادی را برای تهیه داروی این بیماران تقبل کنندکه برخی از دارو‌ها تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و سایر دارو‌ها تاکنون مورد حمایت سازمان‌های بیمه گر نبوده‌اند.

مصطفایی اظهار کرد: درمان صرع یک تا ۳ سال حداق زمان می‌برد و در این مدت بیماران باید داروهای ضد تشنج استفاده کنند و هرگز نباید یکباره دارو‌ها را خودسرانه قطع کنند.

مدیر عامل انجمن صرع ایران توضیح داد: خرافات زیادی در خصوص بیماری صرع در جامعه وجود دارد که البته باید به صراحت گفت این اختلال ربطی به جن، تاوان گناه و نظایر آن‌ها ندارد و این مشکل ناشی از عملکرد مغز انسان است. چنانچه بسیاری از بزرگان نظیر ونسان ونگوک و ناپلئون بناپارت مبتلا به این اختلال بودند.

یازدهمین کنگره انجمن صرع ایران در روزهای ۸ تا ۱۰ بهمن ۹۳ در مرکز همایش رازی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز