خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

انتشار فیلم‌های بیمارستانی در دست رسیدگی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۱۷

اگر انتشار این فیلم‌ها شاکی خصوصی داشته باشد قابل رسیدگی خواهد بود، در عین حال در مراکز درمانی که این اتفاقات افتاده دستور رسیدگی صادر شده است تا منبع و عاملان این حرکات مشخص شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان کودکان قابل درمان است و بیش از ۷۰ درصد سرطان کودکان درمان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشمی در خصوص سرطان گفت: واقعیت این است؛ بر اساس آمار مراکز بین‌المللی، رشد سرطان در ایران نسبت به سایر کشورها افزایش نیافته و حتی نسبت به اروپا و امریکا نیز ۵ برابر کاهش یافته است البته به این معنا نیست که وضع خوب است.

وزیر بهداشت ادامه داد: چیزی به نام سونامی سرطان در کشور نداریم از طرفی هم نمی توان گفت اگر آمار سرطان افزایش یافته وضع به سمت بدتر شدن است، بلکه این مساله ناشی از بهبود شرایط بهداشتی کشور و یا طول عمر افراد است.

هاشمی تاکید کرد: افزایش رشد سرطان مترادف با کمبود خدمات، آلودگی غذا و هوا و… نباید تعبیر شود. همچنین نباید کتمان کرد که مشکلاتی در حوزه غذا، هوا، آب و رفتارهای انسانی خود ما(سیگار کشیدن، تحرک کم، فشار خون، استفاده از غذاهای پرچرب) وجود دارد و فکرکنیم بیماری برای همسایه است.

وزیر بهداشت در خصوص افزایش ابتلا کودکان به سرطان نیز اظهار داشت: سرطان کودکان قابل درمان است و بیش از ۷۰ درصد سرطان کودکان درمان شده است و همچنین کشور در جهت شناسایی زودرس و درمان بیماری سرطان پیشرفت داشته است.

وی افزود: شرایط نسبت به گذشته تغییر یافته تجهیزات پزشکی بیشتر شده فوق تخصص‌های بیساری در کشور تربیت شده اند(حدود ۳۰۰ فوق تخصص سرطان بالغین در سراسر کشور وجود دارد) پس می توان گفت وسایل تشخیص افزایش یافته است.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت امنیت غذایی کشور گفت: اگر در کشور افرادی دچار سوءتغذیه به دلیل فقر وکمبود مواد غذایی در کشور باشند، باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه پاسخگو باشد. اما وزارت بهداشت در زمینه دسترسی مردم کشور به غذای سالم، می‌تواند بگوید چنین مشکلی در کشور نداریم.

هاشمی در خصوص انتشار فیلم‌های بیمارستانی اظهار داشت: ‌اگر انتشار این فیلم‌ها شاکی خصوصی داشته باشد قابل رسیدگی خواهد بود، در عین حال در مراکز درمانی که این اتفاقات افتاده دستور رسیدگی صادر شده است تا منبع و عاملان این حرکات مشخص شود.

وی افزود: ورود به موسسات پزشکی، اتاق های عمل و حریم خصوصی بیماران ممنوع است و این ممنوعیت حتی برای تصویر بردارانی که در بخش های دولتی فعالیت دارند، جاری است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ممکن است در این زمینه نقص قانونی داشته باشیم که بخش حقوقی وزارت بهداشت آنها را پیگیری می‌کند. ضمن اینکه بخشی از این اتفاقات ناشی از عوارض زندگی مدرن کنونی است.

هاشمی ادامه داد: به دلیل اخلاق انسانی و شهروندی نباید این کارها انجام شود و انتظار داریم ملت ایران در کشور از این فعل حرام و ناشایست پرهیز کنند. در عین حال که با موعظه نیز به نتیجه نمی‌رسیم.

وزیر بهداشت در خصوص برخورد با تخلفات تعرفه‌ای در کشور گفت: آماری که سازمان نظام پزشکی کشور از زمان شروع این طرح داشته است ۸۰ فقره شکایت بوده که در حال رسیدگی است. تماس با سامانه نیز در روز ۲ تا ۳ هزار نفر اعلام شده که عمده تماس‌ها در زمینه راهنمایی بوده است.

هاشمی همچنین در خصوص تاخیر پرداخت های جدید پزشکان بر اساس تعرفه‌های جدید اظهار داشت: در بیمارستان های دولتی این عمل با تاخیر انجام شده که به دلیل تاخیر در راه‌اندازی نرم‌افزار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز