خبرگزاری کار ایران

افزایش همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و ارشاد برای ارتقای فرهنگ سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۶۷

فرهنگ سلامت با حوزه بهداشت گره خورده است و اگر بخواهیم در اجرای طرح تحول سلامت هرچه بیشتر موفق باشیم، نیاز به فرهنگ سازی هرچه بیشتر در حوزه بهداشت و پیشگیری داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جلسه انعقاد تفاهم نامه جامع «فرهنگ سلامت» گفت: در حوزه سلامت با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقاء فرهنگ سلامت، گام‌های بلندی برخواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فراهانی در جلسه انعقاد تفاهم نامه جامع «فرهنگ سلامت»، که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، برگزار شد، گفت: این نشست حاصل تدابیر وزیر بهداشت، در حوزه تحول در نظام سلامت است.

وی افزود: حوزه پیشگیری و بهداشت همیشه در نگاه وزیر بهداشت از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که تا به حال چنین نگاهی به این حوزه وجود نداشت.

به گفته فراهانی، فرهنگ سلامت با حوزه بهداشت گره خورده است و اگر بخواهیم در اجرای طرح تحول سلامت هرچه بیشتر موفق باشیم، نیاز به فرهنگ سازی هرچه بیشتر در حوزه بهداشت و پیشگیری داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این که ضروری است هنجارها و ناهنجاری های حوزه سلامت را تبدیل به فرآورده های فرهنگی کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا در وزارت بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد و کارشناسان وزارت بهداشت به همراه صاحبنظران حوزه فرهنگ و هنر در این شورا نگاهی جدی به حوزه بهداشت از منظر فرهنگ سلامت، مبذول داشتند.

وی با اشاره به این که فعالیت های این شورا منجر به تدوین تفاهم نامه جامعی در حوزه فرهنگ سلامت شد، گفت: ضمنا همزمان با هفته کتاب در حضور اهالی فرهنگ تفاهم نامه ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز تدوین شد.

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقاء فرهنگ سلامت، گام های بلندی برخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز