خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

امیدواریم میزان بروز سرطان را کنترل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۳۶

افزایش امید به زندگی یکی از دلایل افزایش سرطان است / آمار سرطان در کشورهای پیشرفته ۵ برابر ایران است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور سونامی سرطان در کشور را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول دیناورند در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: ۷۵ هزار مورد سرطانی در کشور وجود دارد که ۵۰ درصد از آن با اقدمات پزشکی قابل درمان هستند و چه بسا در زمینه درمان کودکان سرطانی نیز این رقم به ۸۵ درصد می‌رسد.

وی گفت: بیماری سرطان خطرناک است ولی قابل درمان نیز است و مهمترین اقدام در این زمینه پیشگیری است باید همه سازمان‌ها و مردم دست به دست هم بدهند.

دیناروند با بیان اینکه آمار سرطان در کشورهای پیشرفته ۵ برابر ایران است، ادامه داد: افزایش امید به زندگی یکی از دلایل افزایش سرطان است چون سن بالا رفته و شانس ابتلاء به این بیماری نیز بالا می‌رود.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور اظهار داشت: امیدواریم میزان بروز سرطان را کنترل کنیم.

وی در خصوص بروز سرطان در کودکان گفت: این مسئله عجیب نیست زیرا بخشی به محیط و بخش دیگر به نارسایی‌های ژنتیکی باز می‌گردد که در کشور بیش از ۸۵ درصد این کودکان درمان شده‌اند.

دیناروند در زمینه وضعیت داروهای سرطان در کشور گفت: داروهای ضد سرطان وارداتی هستند ولی در داخل کشور برخی از آن‌ها تولید شده و جوابگوی نیازهای کشور است که حتی برخی از این دارو‌ها تحت لیسانس بین المللی‌اند.

وی تاکید کرد: هیچ‌گاه سلامت مردم را‌‌ رها نمی‌کنیم و تا جایی که نیاز به واردات دارو است، دولت از آن حمایت می‌کند.

دیناروند تصریح کرد: داروهایی که بیمه حمایت می‌کند، کم است و برخی چون نوع ارزان آن در بازار است دولت حمایت کامل از آن می‌کند.

دیناروند ادامه داد: اما تلاشمان این است که بهای داروهای سرطانی را کاهش دهیم که برخی از آن‌ها بهایشان نصف شده است.

وی در خصوص وضعیت پوشش‌های بیمه‌ای داروهای سرطان گفت: اگر داروی ارزان در بازار باشد، پوشش بیمه‌ای براساس آن است ما مبنای این کار را غلط نمی‌دانیم، اما اعتراض ما نسبت به شرایط مبنایی پوشش بیمه‌ای دارو‌هاست، بیمه‌ها در برخی موارد رعایت نمی‌کنند.

دیناروند با بیان اینکه داروهای ژنریک سرطان در گذشته قیمت‌های متفاوتی داشته‌اند، اظهار داشت: سیاست سازمان غذا و دارو این است که بهای داروهای ژنریک را بهم نزدیک کند که این سیاست در حال اجراست و پایه قیمت‌ها اصلاح خواهد شد.

دیناروند همچنین سرانه مصرف شیر در کشور را حدود ۷۰تا۹۰ لیتر در سال عنوان کرد و گفت: این مقدار خیلی کم است و باید بتوانیم تا ۵۰ درصد مصرف شیر را در کشور بالا ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز