خبرگزاری کار ایران

نخستین کارگروه علمی در زمینه پایش سموم در مواد غذایی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۷۵

در این کارگروه موضوعات مختلفی از جمله نمونه برداری از محصولات کشاورزی، نحوه استفاده از سموم و کنترل و استفاده بهینه از سموم در محصولات کشاورزی مطرح شد.

نخستین کارگروه علمی مشترک در زمینه طرح پایش باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی با هدف نظارت‌های بیشتر بر محصولات غذایی در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این کارگروه که نمایندگانی از سازمان میادین میوه و تره بار نیز در آن حضور داشتند، موضوعات مختلفی از جمله نمونه برداری از محصولات کشاورزی، نحوه استفاده از سموم و کنترل و استفاده بهینه از سموم در محصولات کشاورزی مطرح شد.

سهیل اسکندری معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: نمونه برداری از محصولات کشاورزی از طریق دانشگاه‌های قطب انجام می‌شود که توسط سازمان غذا و دارو به آن‌ها ابلاغ شده و نتایج نمونه برداری‌ها نیز به این سازمان اعلام می‌شود.

وی گفت: این کارگروه با هدف نظارت‌های بیشتر بر محصولات غذایی و کنترل و نظارت بر استفاده درست از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی برای کیفیت و سلامت در محصولات کشاورزی تشکیل شده است.

اصغر حضرتی کار‌شناس ارزیابی گواهی سیستم‌های ایمنی و Gmp اداره غذایی و آشامیدنی نیز در این جلسه گفت: لیستی از سموم تهیه شده است که به سازمان‌های مرتبط اعلام شده است که فقط از این نوع سموم باید برای محصولات کشاورزی استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز