خبرگزاری کار ایران

یکی از کارآفرینان اجتماعی در حوزه معلولیت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دستگاه‌های متولی اشتغال معلولان، همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۰۹

مشاهده می‌شود که تذکرهای نادرست بازرسان مبنی بر اجرای نادرست کار و نامتناسب بودن شرایط کار با معلولان، روند کار را دچار اخلال می‌کند.

یک کارآفرین اجتماعی در حوزه معلولیت یکی از چالش‌های عمده اشتغال معلولان در کشور را عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی و متولی عنوان کرد.

«منصور برجیان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به‌طور مثال سازمان بهزیستی پیشنهاد می‌دهد چنان‌چه معلولان استخدام شوند حق بیمه سهم کارفرما توسط این سازمان پرداخت می‌شود اما با وجود جذب این افراد هنوز یک‌سال است که در فهرست انتظار قرار گرفته‌ایم و این به‌معنای عدم حمایت در راستای اشتغالزایی معلولان کشور است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است، براساس قرارداد کاری بین کارفرما و کارگزار و توافق طرفین، کاری متناسب با توانایی فرد معلول به وی واگذار می‌شود اما مشاهده می‌شود که تذکرهای نادرست بازرسان مبنی بر اجرای نادرست کار و نامتناسب بودن شرایط کار با معلولان، روند کار را دچار اخلال می‌کند.

برجیان ادامه داد: معلولانی که توانمند هستند، خود اشتغال هستند اما معلولانی که سازمان آنان را برای کار معرفی می‌کند معلولانی هستند که دارای توانایی بسیار کم و یا چنان‌چه دارای توانایی باشند در کارهای خطر‌ساز نمی‌توان آنان را به کار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی معلولان نباید صرفاً به معنای استخدام آنان در کارگاه‌ها تلقی شود، افزود: هرگاه می‌بینیم که هنرمند معلولی کارهای منحصر به فردی را انجام می‌دهد، می‌توانیم آنان را به مراکز عمده خرید صادرات یا واردات معرفی کنیم.

برجیان در پایان تاکید کرد: از کارهای کوچک معلولان حمایت کرده و کارهایشان را در جهت بهتر شدن تقویت کنیم تا در اشتغال‌زایی این دست از افراد موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز