خبرگزاری کار ایران

بسته نظارت بر موادغذایی بزودی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۱۵

یکی از برنامه‌های ما در وزارت بهداشت بهبود کیفیت در مواد غذایی تولید داخل و همچنین وارداتی است که برای تحقق این هدف مشترک لازم است با همه متولیان مرتبط با این حوزه اهداف مشترکی را دنبال کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در ادامه طرح تحول سلامت بسته‌ای تحت عنوان نظارت بر مواد غذایی طراحی شده که بزودی آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در همایش روز ملی کیفیت که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه کیفیت یعنی انجام تعهدات ما در قبال مردم، گفت: تعهد چیزی نیست جز اخلاق مداری و اینکه بپذیریم زیربنای توسعه پایدار، کیفیت است.

به گفته وی، هرگاه در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش، پژوهش، صنعت، و دیگر موارد به مردم وعده‌ای می‌دهیم، اگر به این وعده‌ها عمل کنیم، یعنی در ارتقاء کیفیت گامی برداشته‌ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شاید امروز جلب رضایت مشتری با تکنیک‌های پیشرفته در حوزه تقلب، می‌سر باشد ولی شک نداشته باشیم که با این اتفاق کیفیتی هم وجود نخواهد داشت.

هاشمی در ادامه افزود: در حوزه بهداشت و درمان و بخصوص در بخش غذا یک روند رقابتی بین تولیدکنندگان وجود دارد که منجر به افزایش کمیت محصولات شده به طوری که برخی محصولات به لحاظ کیفی هنوز قابل قبول نیستند و اخلاق مداری را برای سلامت مردم زیر سوال می‌برند.

وزیر بهداشت توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما در وزارت بهداشت بهبود کیفیت در مواد غذایی تولید داخل و همچنین وارداتی است که برای تحقق این هدف مشترک لازم است با همه متولیان مرتبط با این حوزه اهداف مشترکی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اجتماعی این است که نمی‌خواهیم معایب خود را قبول کنیم و به خود اجازه می‌دهیم در همه حوزه‌ها حتی اگر مرتبط با حوزه تخصصی ما نباشد، اظهار نظر کنیم، گفت: ضروری است در حوزه کاری خودمان عیب‌ها را ببینیم و بتوانیم در جهت رفع معضلات موجود و دستیابی به کیفیت مطلوب موفق شویم.

هاشمی همچنین ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت باید با خودمان صادق باشیم. در این صورت اگر متوجه اشکالات موجود در حوزه‌ای که متولی آن هستیم باشیم، آنگاه قدمی برای ارتقاء کیفیت برداشته‌ایم.

وی افزود: به طور مثال در بخش مواد غذایی بررسی‌های ۱۰ سال قبل نشان می‌دهد که با کمبود آهن و اسید فولیک مواجه بوده‌ایم. این در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت به طوری که با افزودن این مواد به آرد مصرفی و تشویق تولید کنندگان محصولات غذایی به تولیدات سالم این کمبود را جبران کردیم. همچنین در مورد کمبود ویتامین هایA و E برنامه‌هایی را با غنی سازی مواد جایگزین در دست اقدام داریم.

وی با تشکر از وزارت جهاد کشاورزی، موسسه استاندارد و سازمان غذا و دارو در حوزه کنترل استفاده از سموم کشاورزی در کشور گفت: در ۱۰ قطب کشور اقدامات خوبی برای کنترل و اصلاح محصولات کشاورزی انجام شده است.

هاشمی توضیح داد: در ادامه طرح تحول سلامت بسته‌ای تحت عنوان نظارت بر مواد غذایی طراحی شده که بزودی آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: تلاش ما در وزارت بهداشت این است که با تجهیز آزمایشگاه‌ها بتوانیم قدم‌های خوبی را برای افزایش کیفیت مطلوب محصولات غذایی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز