خبرگزاری کار ایران

انجمن دیابت اعلام کرد:

۸۰ درصد دیابتی‌ها در کشورهای توسعه‌نیافته یا در حال توسعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۳۰

هم اکنون ۴۰۰ میلیون دیابتی در دنیا زندگی می‌کنند این در حالی است که تعداد افراد مبتلا به این بیماری در همه کشور‌های جهان رو به افزایش است که ۸۰ درصد این مبتلایان در کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه بسر می‌برند.

انجمن دیابت اعلام کرد: شمار مبتلایان به دیابت در دنیا تا سال ۲۰۳۵ به ۵۹۲ میلیون تن خواهد رسید که با «ترویج شیوه زندگی سالم» می‌توان بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا به دیابت را پیشگیری کرد.

به گزارش ایلنا، انجمن دیابت ایران به مناسبت روز جهانی دیابت(۲۳ آبان) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این ۷۰ درصد‌‌ همان پیشگیری از ۱۵۰ میلیون مورد ابتلای جدید به دیابت در سال ۲۰۳۵ خواهد بود.

انجمن دیابت در این اطلاعیه افزود: هم اکنون ۴۰۰ میلیون دیابتی در دنیا زندگی می‌کنند این در حالی است که تعداد افراد مبتلا به این بیماری در همه کشور‌های جهان رو به افزایش است که ۸۰ درصد این مبتلایان در کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه بسر می‌برند.

بر اساس این اطلاعیه بیشتر دیابتی‌ها بین ۴۰ تا ۵۹ سال سن دارند و ۱۷۵ میلیون تن هم از دیابت خود بی‌خبر هستند. همچنین در زمان حاضر ۴۹۷ هزار کودک بین صفر تا ۱۴ سال در دیابت نوع یک، دچار هستند و سال گذشته میلادی نیز بیش از ۲۱ میلیون کودک از مادران دیابتی متولد شدند.

بر اساس این اطلاعیه دیابت در سال ۲۰۱۳ سبب مرگ پنج میلیون و یکصد هزار بیمار در جهان شد و تقریبا هر شش ثانیه یک تن به علت دیابت جان خود را از دست می‌دهد.

چند در صد ایرانی‌ها دیابتی هستند

بر اساس این اطلاعیه در ایران بیش از ۱۰ درصد جمعیت بالغ را دیابتی‌ها تشکیل می‌دهند که نیمی از آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.

انجمن دیابت در این اطلاعیه هزینه درمان دیابت و عوارض آن در دنیا را بیش از ۵۵۰ میلیارد دلار در سال اعلام کرد که بیشترین هزینه‌های دیابت صرف درمان عوارض آن شامل مشکلات قلبی - عروقی، چشم، کلیه و پا می‌شود. این در حالی است که این عوارض با تشخیص به موقع و درمان مناسب دیابت قابل پیشگیری است. به طوری که در تحقیقات جدید بروز نابینایی ناشی از عوارض دیابت، کمتر از یک درصد است.

زندگی سالم و دیابت شعار روز جهانی دیابت

در این اطلاعیه آمده است: «زندگی سالم و دیابت» شعار روز جهانی دیابت برای امسال و دو سال دیگر تعیین شده است.

بر اساس این اطلاعیه به منظور هر چه بهتر برگزار شدن روز جهانی دیابت در ایران از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۰ تا ۲۶ آبان هفته دیابت اعلام شده است که انجمن دیابت نیز دراین هفته تلاش می‌کند تا همگام با پزشکان متخصص و دست اندرکاران نظام سلامت، چهره دیابت را بیشتر به مردم بشناساند.

نامگذاری روزهای هفته دیابت

«تغذیه سالم و دیابت و مدرسه» عنوان روز نخست هفته دیابت – سه شنبه ۲۰ آبان – است. «تغذیه سالم، دیابت و فعالیت بدنی»، «تغذیه سالم، دیابت و خانواده» و «دیابت، تغذیه سالم با صبحانه شروع می‌شود» به ترتیب عناوین روز‌های دوم تا چهارم - چهارشنبه تا جمعه - هفته دیابت را تشکیل می‌دهند.

«تغذیه سالم، دیابت و نقش رسانه»، «تغذیه سالم، دیابت و مشارکت‌های اجتماعی» و «تغذیه سالم، دیابت و تقدیر از سفیران دیابت» به ترتیب عناوین روز‌های دیگر هفته دیابت به شمار می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز