خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

توضیحات سازمان غذا و دارو درباره جمع آوری داروی اصلی سالک

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۰۴

واکسن مگلوسان به‌ طور کلی از چرخه درمان بیماری سالک حذف نشده و جایگزین واکسن نیز وارد شده است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در خصوص جمع‌آوری داروی مگلوسان(داروی درمان بیماری سالک) اظهار داشت: چهار بچ از این واکسن‌ به دلیل مشکلاتی که داشت، جمع آوری شده‌اند.

«رسول دیناروند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: واکسن مگلوسان به‌ طور کلی از چرخه درمان بیماری سالک حذف نشده و جایگزین واکسن نیز وارد شده است.

وی با بیان ااینکه داروی مگلوسان را از منبع معتبری وارد کشور کرده‌ایم، افزود: معاونت بهداشتی سازمان غذا و دارو آنها را خریداری و توزیع کرده است.

دیناروند در زمینه داروهای جدید بیماری سالک در کشور گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی جدیدی را برای درمان سالک تهیه کرده که مطالعات بالینی آن بسیار موثر بوده و امیدواریم با اخذ تایید نهایی برای درمان بیماری سالک از آن استفاده شود.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در خصوص استفاده از داروهای سنتی برای درمان بیماری سالک گفت: این سازمان از فرآورده‌های طب سنتی حمایت می‌کند، البته به شرطی که اصول علمی را رعایت کرده باشد.

دیناروند افزود: به برخی از این دارو‌ها مجوز داده‌ایم که در داخل کشور تولید شده و در دسترس است.

وی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت رویکرد مثبتی نسبت به داروهای سنتی دارد، گفت: معاونت طب سنتی وزارت بهداشت جهت حمایت از فرآورده‌های طب سنتی و روش‌های طب سنتی و ترویج آن اقداماتی را در دست دارد.

دیناروند در خاتمه گفت: افرادی که متخصص این روش پزشکی هستند، با نظارت سازمان غذا و دارو، دارو‌های سنتی را تولید می‌کنند تا طب سنتی در کشور ترویج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز