خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت عنوان کرد:

ساخت بیمارستان‌های زنجیره‌ای در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۸۱

در تلاش هستیم با واقعی کردن تعرفه های پزشکی و اختیاراتی که قانون به ما واگذار کرده، این بخش را سودآور و مورد علاقه سرمایه گذاران غیردولتی تبدیل کنیم.

در پی انعقاد تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و شرکت مهندسی صنعتی مپنا(مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران)، قرار است این شرکت در بخش ساخت بیمارستان های زنجیره‌ای در سراسر کشور سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، وزیر بهداشت در نشست امضای تفاهمنامه وزارت بهداشت و شرکت مپنا با اشاره به نیاز این وزارتخانه به دانش فنی تجهیزات پزشکی گفت: می‌توان بخشی از این دانش را با توانمندی داخلی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی تولید کرد.

«سیدحسن هاشمی» خاطرنشان کرد: بهره گیری از توانمندی های داخلی در حوزه سلامت، یکی از بسترهای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی افزود: علاقه مندیم که وزارت بهداشت را از فضای بسته ای که در طول حیاتش با آن درگیر بوده، خارج کنیم زیرا حوزه سلامت در همه جای دنیا در کنار خدماتش، یک بخش کاملا اقتصادی است که متاسفانه این بخش در کشور ما سال هاست که با مدیران غیراقتصادی و پزشک مدیریت شده و اکنون فرصت مناسبی است که از ظرفیت های موجود بهره بگیریم و وزارتخانه را از این قالب خارج کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در تلاش هستیم با واقعی کردن تعرفه های پزشکی و اختیاراتی که قانون به ما واگذار کرده، این بخش را سودآور و مورد علاقه سرمایه گذاران غیردولتی تبدیل کنیم.

هاشمی افزود: در این خصوص باید هزینه فایده را به نوعی مدیریت کنیم، بطوریکه به مسوولیت حاکمیتی یعنی خدمت رسانی، آسیبی وارد نشود و در عین حال نیز خیلی به اعتبارات دولتی و بودجه عمومی وابسته نباشیم.

وی با تاکید بر شیوه سرمایه گذاری های تیمی گفت: این شیوه سرمایه گذاری در امور عام المنفعه موجب هم‌افزایی می‌شود و از سوی دیگر کمک می کند از دارایی های موجود خلق ثروت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به گروه هایی که تاکنون در خصوص مشارکت در این حوزه ابراز تمایل کرده اند، افزود: انجام این کار یک ' خط شکن ' می خواهد تا بتوان کنسرسیومی را تشکیل دهیم که جزو نیازهای فوری مردم کشور است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: معتقدیم برغم تلاش های انجام شده در حوزه سلامت و رضایتمندی جامعه در طول یک سال گذشته، مردم ما شایستگی دریافت خدماتی بهتر و مطلوب تر را دارند.

هاشمی گفت: باید به تدریج به سمتی برویم که همه فن آوری های نوین در حوزه پزشکی را داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی از یک سو نیاز به سرمایه گذاری و بهره برداری داریم و از سوی دیگر به نوسازی و نگهداری این تجهیزات نیازمندیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید از فرصت های موجود استفاده کنیم تا از اتکا به واردات و خدمت گرفتن ناقص فاصله بگیریم وبا هم افزایی دیگران برای پیشرفت کشور قدم های موثری را برداریم.

هاشمی یادآور شد: در بخش تجهیزات پزشکی، عمده نگاه ما در جهت فناوری و تولید داخل و اقتصاد مقاومتی و در بخش خدمات نیز، ایجاد بیمارستان های زنجیره ای در کشور است که هم ما و هم بیمه ها حاضرند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

بر اساس مفاد تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و شرکت مپنا، قرار است تدابیری اتخاذ شود تا زیرساخت تولید بخشی از نیازهای کشور در حوزه تجهیزات پزشکی مورد نیاز مانند دستگاه های سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و پت اسکن، ایجاد شود تا کشور را از اتکا به واردات از خارج بی نیاز کند.

تفاهمنامه امضا شده بین وزارت بهداشت و شرکت مپنا، سه ساله بوده و قرار است این شرکت برای تقویت اقتصاد سلامت کشور کنسرسیومی را ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز