خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای تاکید شد؛

برخورد قاطع نظام پزشکی با تعرفه‌های نامتعارف

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۸۲

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با الهام از آموزه‌های نهضت حسینی، با وزیر محترم بهداشت که تعرفه‌های غیرمتعارف را مستوجب محرومیت از حق طبابت به شمار آورده، همگام خواهد بود.

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در بیانیه‌ای، جامعه پزشکی را به همکاری در اجرای کتاب تعرفه سلامت دعوت کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ بیانیه‌ای را در راستای اجرای گام سوم از برنامه تحول نظام سلامت صادر کرد.

در بیانیه نظام پزشکی تهران بزرگ آمده است: «سال ۱۳۹۳ با ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت از سوی مقام معظم رهبری و آغاز طرح تحول نظام سلامت با حمایت خاص رییس محترم جمهور و دولت محترم، ابتکار و پشتکار وزیر محترم بهداشت و همکارانشان و همدلی و تفاهم کم نظیر نهادهای متولی سلامت، نقطه عطفی در تاریخ پزشکی ایران اسلامی بشمار می‌آید که نوید بخش جبران کاستی‌های دیرین و ساماندهی نظام سلامت است.

این طرح که با هدف ارتقا کیفیت خدمات سلامت، افزایش رضایت مردم و جامعه پزشکی از ابتدای سال جاری آغاز شده، در سومین گام با مشارکت گسترده جامعه پزشکی به ویژه فعالان و صاحب نظران بخش خصوصی و انجمن‌های تخصصی، همکاری نهادهای مسوول در نظام سلامت از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سازمان‌های بیمه‌گر، سازمان نظام پزشکی و حمایت دولت محترم، در پی بازنگری، تصویب و ابلاغ کتاب تعرفه سلامت وارد مرحله سرنوشت سازی شده است. به طوری که از یک سو واقعی کردن تعرفه‌های خدمات پزشکی و از سوی دیگر نظارت دقیق بر اجرای تعرفه‌های جدید و مقابله با تعرفه‌های نامتعارف را پیگیری می‌کند.

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به نمایندگی از جامعه پزشکی پایتخت ایران اسلامی، در آستانه اجرای مرحله سوم از طرح تحول سلامت از پانزدهم آبان ماه، صیانت از حقوق جدایی ناپذیر جامعه پزشکی و مردم را در گرو اجرای دقیق کتاب جدید ارزش‌های نسبی خدمات سلامت می‌داند و ضمن قدردانی و حمایت از اهتمام ویژه وزیر محترم بهداشت و دولت محترم برای تدارک این گام از طرح، در چارچوب وظایف قانونی خود برای مشارکت در این امر خطیر اعلام آمادگی می‌کند.»

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در ادامه این بیانیه آمده است: «مشارکت و اهتمام ویژه جامعه پزشکی در امر نظارت بر حسن اجرای تعرفه‌های جدید و برخورد قاطع با تخلفات احتمالی، راهبرد اصلی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در اجرای این مرحله از طرح تحول نظام سلامت به شمار می‌آید و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود بهره خواهد جست.

در حالی که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت با ایام سوگواری سالار شهیدان مقارن شده، سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با الهام از آموزه‌های نهضت حسینی، با وزیر محترم بهداشت که تعرفه‌های غیرمتعارف را مستوجب محرومیت از حق طبابت به شمار آورده، همگام خواهد بود.

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ اصلاح تعرفه‌های خدمات سلامت با هدف ارتقای کیفیت خدمات را از مصادیق امر به معروف می‌داند. ضمن اینکه مقابله با تعرفه‌های غیرمتعارف را نیز از مصادیق نهی از منکر در حوزه سلامت به شمار می‌آورد و آحاد مردم و جامعه پزشکی را به همکاری در اجرای این طرح دعوت می‌کند.

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ همچنین پذیرای دیدگاه‌های جامعه محترم پزشکی در جهت اصلاحات مداوم و رفع اشکالات احتمالی کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت بوده و امیدوار است در سایه مشارکت، همدلی و همگامی آحاد هم میهنان عزیز، جامعه پزشکی و نهادهای متولی سلامت بویژه سازمان‌های بیمه‌گر، اجرای این گام از طرح تحول نظام سلامت در آینده نزدیک، ارتقای کیفیت خدمات پزشکی و جلب رضایت مردم و جامعه پزشکی را به ارمغان آورد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز