خبرگزاری کار ایران

آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۹۴

مراکز اورژانس ۱۱۵ برای آموزش مسئولین تکایا و هیات‌های مذهبی در خصوص نحوه ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در زمان بروز حادثه قبل از رسیدن اورژانس ۱۱۵ آمادگی کامل دارد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور گفت: اورژانس پیش بیمارستانی با شماره تماس سه رقمی ۱۱۵ بدون نیاز به پیش شماره در همه جای کشور با استعداد حدود ۲۱۰۰ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۱۵ فروند اورژانس هوایی آمادگی پاسخگویی به نیاز‌های فوریتهای پزشکی عزاداران حسینی را دارد.

به گزارش ایلنا ازپایگاه خبری وزارت بهداشت، «مجتبی خالدی» افزود: افراد در صورت بروز حادثه و یا وجود مصدوم و بیمار در تکایا و هیات‌های مذهبی، بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی گفت: با اعلام آدرس دقیق با رعایت موارد مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی(شامل خیابان‌های یکطرفه و ورود ممنوع) و همچنین تعداد دقیق مصدومین و بیماران، می‌توان زمان رسیدن تیم‌های اورژانس را کاهش داد.

خالدی تصریح کرد: مراکز اورژانس ۱۱۵ برای آموزش مسئولین تکایا و هیات‌های مذهبی در خصوص نحوه ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در زمان بروز حادثه قبل از رسیدن اورژانس ۱۱۵ آمادگی کامل دارد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص تماس‌های انجام شده با مراکز ارتباطات ۱۱۵ در مراسم سال گذشته بیشتر حوادثمربوط به بیماران نیازمند به مراقبت‌های سوختگی، حوادثو سوانح ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، بیماران قلبی و تنفسی بوده است.

خالدی اظهارداشت: توصیه اصلی اورژانس ۱۱۵ رعایت موارد بهداشتی در طبخ عذا و تامین آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی، رعایت نکات ایمنی در خصوص تردد سالمندان، رعایت نکات ایمنی در رابطه با برق و گاز و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و ایمن مطابق با کار‌شناسی و تایید کار‌شناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است.

وی گفت: در خواست اورژانس ۱۱۵ از روسای هیات‌های مذهبی، تاکید و آموزش در خصوص باز نگهداشتن مسیر برای رسیدن آمبولانس بر بالین نیازمندان در زمان انتخاب محل عزاداری و برپایی تکایا و در طول زمان عزاداری و تردد در خیابان‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز