خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خبر داد:

تعرفه گذاری ۳۰۰ خدمت جدید در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۰۶

باید تلاش کنیم تا پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش پیدا کند / متأسفانه در سالهای گذشته دفترچه‌های بیمه سلامت ارزش واقعی خود را از دست داده بودند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تعرفه گذاری ۳۰۰ خدمت جدید در حوزه سلامت در کتاب ارزش‌های نسبی سال ۹۳ در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی‌پندپی روز دوشنبه در همایش همسان سازی روشهای اجرایی کتاب ارزشهای نسبی سال ۹۳ در سازمان‌های بیمه‌گر پایه افزود: باید تلاش کنیم تا پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سالهای گذشته دفترچه‌های بیمه سلامت ارزش واقعی خود را از دست داده بودند، گفت: داشتن یا نداشتن دفترچه در آن زمان فرقی نمی‌کرد و در واقع یکی از موفقیت‌های دولتها این بود که اگر بودجه‌ای کم می‌آوردند از اعتبارات حوزه سلامت برداشت می‌کردند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و نگاه سلامت محورانه شخص رئیس‌جمهور فضا برای کارشناسان در حوزه سلامت فراهم شد تا در این حوزه کار تخصصی کنند و از چالش‌های حوزه سلامت عبور کنند که در این بخش اقدامات خوبی در دولت یازدهم صورت گرفته است.

بندپی در ادامه این همایش به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام پوشش بیمه سلامت همگانی بر اساس ماده ۳۸ بود که سازمان بیمه سلامت با طراحی سامانه‌ای اقدام به پوشش افراد فاقد بیمه کرد.

وی گفت: از اردیبهشت سال جاری و با راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد بیمه تا به امروز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که از این تعداد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دفترچه صادر شده است.

بندپی ادامه داد: تعیین و ابلاغ تعرفه‌های درمانی با همکاری سازمانهای بیمه‌گر، وزارت بهداشت و نظام پزشکی دومین کاری بود که در دولت یازدهم در بخش سلامت صورت گرفت و تعرفه‌ها برای نخستین بار در بخشهای مختلف ۴۴ درصد رشد پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ گام سوم دولت یازدهم در بخش سلامت بود که خوشبختانه این طرح با موفقیت‌های خوبی همراه بوده است.

بندپی ادامه داد: خوشبختانه با تعامل سایر بخشها و دستگاههای مختلف در حوزه سلامت و بر اساس تکلیف شورای عالی بیمه بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی سال ۹۳ انجام شد و در نهایت با برگزاری ۲۱ جلسه متوالی این کار مهم عملیاتی شد.

وی از آمادگی دولت یازدهم برای حمایت از سازمانهای بیمه‌گر در حوزه سلامت خبر داد و گفت: باید از این شرایط فراهم شده به صورت هوشمندانه استفاده کنیم چرا که دولت یازدهم توجه ویژه‌ای را به حوزه سلامت داشته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه این همایش با اشاره به تدوین کتاب ارزشهای نسبی سال ۹۳ گفت: بر اساس این کتاب باید خدمات با استاندارد و با کیفیت و همچنین با قیمت تمام شده به بیمه شدگان ارائه شود.

بندپی ادامه داد: بر اساس کتاب ارزشهای نسبی سال ۹۳ بزودی ۳۰۰ خدمت جدید در این کتاب تعرفه‌گذاری خواهد شد.

وی همچنین از همراه بودن راهنمای بالینی با تعرفه‌های جدید خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از این پس هر تعرفه با یک پیوست بالینی همراه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با اجرای کتاب ارزشهای نسبی در سال ۹۳ از این پس امیدواریم شاهد دریافت زیرمیزی از سوی برخی از پزشکان نباشیم و ما باید تلاش کنیم دولت و مجلس از اقدامات اجرایی سازمانهای بیمه‌گر راضی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز