خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

کاهش چشمگیر صادرات لبنیات کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۱۸

رسانه‌ای شدن مصرف برخی صنایع لبنی از روغن پالم، نه تنها کاهشی در میزان صادارات این گونه فرآورده‌ها را بدنبال نداشت بلکه با افزایش صادرات نیز مواجه بودیم.

وزیر بهداشت گفت: نظارت وزارت بهداشت در حوزه تامین امنیت غذایی، دقیق و ادامه دار است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در خصوص پیگیری‌های وزارت بهداشت در حوزه امنیت غذایی گفت: نظارت وزارت بهداشت در حوزه تامین امنیت غذایی، دقیق و ادامه دار است.

وی با بی‌اساس خواندن اظهارات اخیر در خصوص کاهش چشمگیر صادرات لبنیات، گفت: رسانه‌ای شدن مصرف برخی صنایع لبنی از روغن پالم، نه تنها کاهشی در میزان صادارات این گونه فرآورده‌ها را بدنبال نداشت بلکه با افزایش صادرات نیز مواجه بودیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آمارهای گمرک نشان می‌دهد که صادرات فرآورده‌های لبنی هم از نظر کمی و از نظر ریالی افزایش داشته است همچنین این آمار نشان می‌دهند که چه میزان روغن پالم وارد کشور شده است، همچنین به دنبال نتایج پیگیری‌های وزارت بهداشت در خصوص کاهش مصرف روغن پالم از ورود ۳۵۰ هزار تن روغن پالم به کشور جلوگیری شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: تمام مجوزهایی که در گذشته جهت استفاده از این روغن در لبنیات صادر شده بود، باطل شد. البته هدف گذاری شورای عالی امنیت غذا کاهش ۳۰ درصدی مصرف روغن پالم در کل کشور است که امیدواریم بتوانیم این عدد را به ۱۵ درصد برسانیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر وزارت بهداشت در اتخاذ سیاست‌ها صرفا بخواهد نظر تولیدکننده گان را تامین کند، قطعا منطقی نیست؛ حفظ جان و سلامت مردم از اولویت‌های وزارت بهداشت است و این وزارتخانه قصد دارد همچنان به برخورد با تخلفاتی که رخ داده و به سلامت مردم آسیب می‌رساند ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز