خبرگزاری کار ایران

۲۰۱۴۹۰ شماره پیامک تهیه داروهای کمیاب

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۶۳

متقاضیان می‌توانند با ارسال عنوان داروی کمیاب مورد نظر خود به این شماره، آن را در مراکزی که اعلام می‌شود، پیدا کنند.

دبیر مرکز ملی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو، شماره پیامک ۲۰۱۴۹۰ را برای تهیه داروهای کمیاب اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، «طلعت قانع» گفت: متقاضیان می‌توانند با ارسال عنوان داروی کمیاب مورد نظر خود به این شماره، آن را در مراکزی که اعلام می‌شود، پیدا کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تلفن کشوری ۱۴۹۰ در شهرهای مختلف ایران نیز برای تهیه داروهای کمیاب فعال است، ادامه داد: بیماران می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۴۹۰(کد ۱) برای تهیه داروهای کمیاب خود بصورت شبانه روزی اقدام کنند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی متخصصان سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران ادامه داد: دریافت اطلاعات دارویی و کنترل مسمومیت‌ها نیز بصورت شبانه روزی با کد ۲ شماره تلفن ۱۴۹۰ امکانپذیر است.

قانع تصریح کرد: ۳۸ مرکز اطلاع رسانی با شماره تلفن کشوری ۱۴۹۰ در شهرهای مختلف ایران دایر است و در این راستا برنامه ریزی و سیاستگذاری فعالیت مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم در سطح کشور به همراه آموزش تخصصی و پاسخگویی توسط کار‌شناسان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بیاموزند که درزمان بروز خطر چگونه مانع تشدید صدمات ناشی از مسمومیت در اطرافیان خود شوند که این امر با انجام اقدامات اولیه پیش از رساندن مصدوم به بیمارستان، از طریق تماس با کد ۲ شماره تلفن ۱۴۹۰ مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم و شماره ۱۱۵ اورژانس، عملی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز