خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

میزان شیوع بیماری HPV در میان زنان کشور ۶ تا ۸.۷ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۸۲

HPV تمایلی به منتشر شدن در همه بدن و درگیر کردن ارگان‌های دیگر ندارد، در واقع اگر چه این ویروس مزاحمت و درگیری‌های خود را دارد اما مرگ و میر ناشی از آن عمدتا تنها مربوط به ایجاد سرطان زنان است.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ابتلا به ویروس HPV(زگیل تناسلی) از بیماری ایدز خطرناک‌تر نیست، گفت: شیوع این ویروس در میان زنان کشور بین ۶ تا ۸.۷ درصد است.

«عباس صداقت» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد میزان شیوع ابتلا به ویروس HPV یا زگیل تناسلی در کشور گفت: بر اساس مطالعاتی که تا کنون انجام شده شیوع تمامی تیپ‌های ویروس HPV در بین زنان حدود ۶ تا ۸.۷ درصد است؛ همچنین شیوع تیپ ۱۶ این ویروس که مولد سرطان است در بین زنان مبتلا به سرطان گردن رحم تا ۴۵ درصد برآورد شده است.

وی افزود: تیپهای ۱۶ و ۱۸ ویروس HPV ارتباط شناخته شده‌ای با سرطان گردن رحم دارند. لازم به ذکر است که این ارتباط فقط با این سرطان خاص وجود دارد و سرطان‌های تخمدان و یا سرطان اندومتر این ارتباط را یا این ویروس ندارند؛ همچنین سایر عوامل خطر سرطان گردن رحم شامل داشتن همسر سیگاری، داشتن شرکاء‌جنسی متعدد و چند همسری بودن شوهر هستند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ویروس HPV خطر ناک‌تر از ایدز نیست، توضیح داد: HPV تمایلی به منتشر شدن در همه بدن و درگیر کردن ارگان‌های دیگر ندارد، در واقع اگر چه این ویروس مزاحمت و درگیری‌های خود را دارد اما مرگ و میر ناشی از آن عمدتا تنها مربوط به ایجاد سرطان زنان است.

صداقت در مورد راه‌های درمان این بیماری اظهار کرد: درمان‌های موجود عمدتا درمان‌های موضعی مانند استفاده از محلول‌های خاص مثل پودوفیلین، TCA، کرایوتراپی، الکترولیز و لیزر است. باید توجه کرد که داروهای شیمیایی بکار رفته در بیشتر این موارد بسیار سوزاننده است، بنابراین این داروها نباید به نواحی سالم برخورد کنند.

وی درپاسخ به اینکه روش‌های سنتی مطرح شده برای درمان این بیماری مانند استفاده از داروی نظافت چه میزان موثر است، گفت: روش‌های سنتی اصولا در درمان عفونت‌های آمیزشی مطرح نیستند. همچنین رعایت نکات بهداشتی به صورت یک اصل در کم کردن عفونت‌هایی مانند عفونتهای قارچی ناحیه تناسلی مهم است ولی از ابتلا به عفونت آمیزشی جلوگیری نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز