خبرگزاری کار ایران

در آستانه عید قربان تاکید شد:

مردم برای خرید دام سالم به مراکز مورد تایید دامپزشکی مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۱۳

امسال بیش از ۵۲۶ ناظر شرعی بر رعایت ذبح اسلامی نظارت خواهند داشت، ضمن اینکه گروه های نظارتی همچون سال قبل در آماده باش به سر می برند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در آستانه فرارسیدن روز عید قربان و به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی تاکید کرد: مردم برای خرید دام سالم و ذبح آن به مراکز مورد تایید سازمان دامپزشکی مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «مهدی خلج» در جلسه شورای سیاستگذاری سلامت که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سازمان دامپزشکی در روز عید قربان آماده خدمات‌رسانی به مردم است.

وی اظهارداشت: امسال بیش از ۵۲۶ ناظر شرعی بر رعایت ذبح اسلامی نظارت خواهند داشت، ضمن اینکه گروه های نظارتی همچون سال قبل در آماده باش به سر می برند.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۹۰۴ گروه ثابت، یک هزار و ۸۹۳ گروه نظارتی سیار، یک هزار و ۷۰ دامپزشک و یک هزار و ۶۹۶ بازرس بهداشت گوشت در سراسر کشور فعال هستند.

وی درخصوص فعالیت های سازمان دامپزشکی در روز عید قربان اظهار داشت: تمام کشتارگاه های دام مناسب در آن روز از ساعت ۶ صبح تا بعدازظهر فعالیت داردند و گروه های بازرس بهداشتی - دامپزشکی و نمایندگان ذبح شرعی در آنجا حضور دارند.

خلج به آن دسته از هموطنان که امکان استفاده از کشتارگاه های مورد تایید سازمان دامپزشکی را ندارند توصیه کرد که در مناطقی از شهر که قبلا مشخص شده است دام را ذبح کنند.

به گزارش وبدا، سازمان دامپزشکی برای رعایت نکات بهداشتی، فروش دام در واحدهای صنفی را ممنوع و مکان های ثابت عرضه دام در تهران طی عید قربان را احمدآباد مستوفی، منطقه خاوران و منطقه حکیمیه اعلام کرد.

همچنین در استانها هم مراکز معتبر عرضه دام از طریق دامپزشکی استانها مشخص شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز