خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

خوردن صبحانه به افزایش یادگیری دانش آموزان می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۱۸

والدین دانش آموزان را به خوردن صبحانه تشویق کنند، چرا که خوردن صبحانه باعثافزایش یادگیری آنها می‌شود و از چاقی دانش آموزان جلوگیری می‌کند.

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از هر دو نفر ایرانی یک نفر چاق و یک نفر دچار اضافه وزن است، گفت: باید از دوران ابتدایی با آموزش به دانش آموزان از مساله چاقی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، «حسن ضیاء الدینی» با بیان اینکه وسایل شخصی تنها توسط خود دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: اگر دانش آموزی مشکل یا بیماری خاصی همچون دیابت دارد، حتما به مدیر مدرسه اطلاع رسانی شود. اگر دانش آموزی سرماخوردگی و بیماری‌های منتقله دارد با آگاهی مدیر مدرسه در مدرسه حضور پیدا نکند تا به دیگر دانش آموزان سرایت نکند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مصرف صبحانه افزود: والدین دانش آموزان را به خوردن صبحانه تشویق کنند، چرا که خوردن صبحانه باعثافزایش یادگیری آنها می‌شود و از چاقی دانش آموزان جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول در برنامه «صبح و زندگی» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان اینکه والدین شام را در اوایل شب میل کنند، اظهارکرد: دانش آموزان قبل از ساعت ۹ شب بخوابند تا صبح زود بیدار شوند. همچنین خوردن دو میان وعده را نیز فراموش نکنند تا دچار مشکلات یادگیری نشوند.

وی ادامه داد: همچنین باید از مصرف سوسیس و کالباس در این دوره سنی پرهیز کنند، چرا که مصرف این گونه مواد سلامت دانش آموزان را به خطر می‌اندازد. از این رو فروش این گونه مواد در بوفه مدارس نیز ممنوع است. در این خصوص تیم‌های نظارتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بوفه مدارس بازدید خواهند کرد.

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به نقش مهم والدین در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه آموزش و اطلاع رسانی به والدین از طریق ارائه جزوه آموزشی در جلسات اولیا و مربیان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز