خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نیمی از بیمارستان‌های کشور فرسوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۴۳

نحوه ارایه خدمات در این مراکز به دلیل فرسودگی بالا به هیچ وجه زیبنده بیماران نیست / باید به فکر ارتقای نحوه ارایه خدمات در این بیمارستان ها باشیم که مشارکت بخش خصوصی از جمله روش های ارتقای خدمات است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر بیش از ۵۰ درصد بیمارستان های کشور قدمت بالای ۵۰ سال دارند و فرسوده هستند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «سید حسن هاشمی» در حاشیه نشست با مسئولان اداره کل تجهیزات پزشکی این وزارتخانه گفت: نحوه ارایه خدمات در این مراکز به دلیل فرسودگی بالا به هیچ وجه زیبنده بیماران نیست.

هاشمی گفت: اگرچه در راستای طرح تحول سلامت توانستیم حمایت مالی خوبی از بیمارستان های دولتی داشته باشیم و پرداخت های مردم را به هفت و نیم درصد کاهش دهیم، ولی در عین حال باید به فکر ارتقای نحوه ارایه خدمات در این بیمارستان ها نیز باشیم که مشارکت بخش خصوصی از جمله روش های ارتقای خدمات است.

وی گفت: با مشارکت بخش خصوصی تصدی گری دولت و نیاز به جذب نیروی انسانی در بخش دولتی کاهش می‌یابد که در این زمینه قراردادی با بخش خصوصی در روزهای گذشته و همزمان با میلاد امام رضا(ع) منعقد شد. البته قراردادی دیگر در ماه مبارک رمضان با بخش خصوصی نیز برای احداثچند بیمارستان در استان خوزستان نیز منعقد شد.

وزیر بهداشت از مشارکت بخش خصوصی در اداره، ساخت و بهره برداری بیمارستان ها استقبال کرد و در عین حال گفت: مشارکت بخش خصوصی در ارتقای خدمات بیمارستان ها به هیچ وجه از نظر اقتصادی لطمه ای به آنها وارد نمی‌کند و پرداخت مردم برای هزینه های درمان بر مبنای تعرفه دولتی خواهد بود.

هاشمی اظهارداشت: الگوی قرارداد ما با بخش خصوصی به گونه ای است که ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه خدمات ارایه شده در بیمارستان ها از سوی بیمه های تکمیلی و مابقی توسط بیمه های پایه پوشش داده می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: این روند باعثمی شود همکاران پزشک در مجموعه خصوصی – دولتی خدمت کنند و در حال رفت و آمد بین مطب ها و بیمارستان ها نباشند.

به گفته هاشمی در این صورت است که تحول در نظام سلامت رخ می دهد. در این شرایط باید انتظار داشته باشیم که دانشگاه های علوم پزشکی مستقل شوند و وابستگی بیمارستان‌ها به بودجه عمومی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش مهم از کار، تجهیز کاربردی بیمارستان های فعلی است تا از طریق درآمد آنها بتوانیم بیمارستان های مجهزتر احداثکنیم.

به گفته وزیر بهداشت در بحثاقتصاد سلامت، مهمترین نکته مشارکت دادن مردم از طریق سرمایه گذاری آنهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز