خبرگزاری کار ایران

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای برنامه تحول سلامت دهان و دندان برای روستاییان

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۰۸

براساس تحقیقات اثبات شده، بیماری‌های قلبی، گوارشی و ریوی، زایمان زودرس و سکته مغزی از سلامت دهان و دندان نیز تاثیر می‌پذیرد.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه نظام تحول سلامت دهان و دندان، امسال برای گروه های هدف در روستا های کشور اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خوشنویسان در همایش کشوری «بسته دندانپزشکی پیشگیری در برنامه تحول سلامت دهان و دندان» در اصفهان افزود: در این برنامه خدمات غربالگری، معاینه کامل، ثبت اطلاعات و ارتقای آگاهی مردم درباره سلامت دهان و دندان برای برخی گروههای هدف دربین حدود ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور ارائه می شود.

وی اظهارکرد: پایان سال گذشته ۱۰ خدمت سلامت دهان و دندان در برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت مصوب شد که پنج مورد آن مربوط به بیمه روستایی و ارائه خدمت به مردم مناطق محروم است که در هیات دولت به تصویب رسید.

خوشنویسان اظهار امیدواری کرد در سه سال آینده با یکی شدن بیمه روستایی و شهری، تعداد خدمات پیشگیرانه و مراکز بهداشتی درمانی توسعه یابد.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درباره اعتبارات گفت: با توجه به نیاز بیش از حد به خدمات دندانپزشکی و نوسازی تجهیزات، عملکرد و مشارکت ما در این برنامه باعثکاهش یا افزایش سطح این اعتبارات خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تجهیزات موجود در مراکز دندانپزشکی، مستعمل است، تصریح کرد: تلاش می کنیم با استفاده از اعتبارات در نظر گرفته شده در طرح تحول سلامت دهان و دندان، بین ۵۰۰ تا یکهزار مرکز را به دستگاه های نوین تجهیز کنیم.

خوشنویسان با تاکید بر اهمیت پیشگیری درباره بهداشت و سلامت دهان و دندان افزود: امروز ۷۰ درصد از هزینه های بخش بهداشت و سلامت به سمت درمان رفته درحالیکه با پیشگیری می توان این هزینه ها را کاست.

وی با بیان اینکه با ارتقای سلامت دهان و دندان می توانیم سلامت عموم قسمت های بدن را تامین کنیم، گفت: براساس تحقیقات اثبات شده، بیماری های قلبی، گوارشی و ریوی، زایمان زودرس و سکته مغزی از سلامت دهان و دندان نیز تاثیر می پذیرد.

در همایش مسئولان بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی چند سخنرانی درباره بسته خدمات سلامت دهان و دندان بیمه روستایی، برنامه نرم افزاری جامع سلامت دهان و دندان، مدل پیشنهادی اجرای برنامه نظام نوین سلامت دهان و دندان، تعامل بیمه ها، ضروریات برنامه تحول سلامت دهان و دندان و ارکان اجرایی این برنامه ارائه شد.

همچنین در این همایش شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت دهان و دندان در قالب بیمه روستایی و برنامه پزشک خانواده نهایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز