خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری:

هزینه پیوند ریه ۶۰ میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۷۳۸

۲۵ میلیون تومان آن از سوی وزارت بهداشت تقبل و مابقی از طرف خیرین پرداخت می‌شود / ایران به لحاظ گرفتن رضایت از خانواده اهدا کننده عضو رتبه اول را دارد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ایران به لحاظ گرفتن رضایت از خانواده اهدا کننده عضو رتبه اول را دارد همچنین در خصوص اهدا عضو پس از مرگ نیز جزو چند کشور اول دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در نشست خبری جشن نفس با اشاره به اینکه اولین پیوند در بیمارستان مسیح دانشوری صورت نگرفته است، گفت: اما از یازده سال پیش پیوند به صورت سازمان دهی شده در این بیمارستان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ جلب رضایت از خانواده های اهداکننده رتبه اول را دارد، گفت: امروز تعداد کسانی که کارت اهدا عضو را امضا کرده‌اند به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به ایجاد مرکز فراهم آوری اعضا در بیمارستان مسیج دانشوری گفت: ابتدا در این بیمارستان پیوند ریه صورت می‌گرفت که متوجه شدیم برخی از این افراد دچار نارسایی قلبی نیز هستند که پس از آن پیوند قلب نیز در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

به گفته ولایتی تاکنون بیش از ۱۴۰ پیوند قلب و بیش از ۸۰ پیوند ریه در بیمارستان مسیج دانشوری صورت گرفته و به لحاظ پیوند ریه حرف اول را در منطقه می‌زند.

وی با بیان اینکه با اهدای اعضا شش نفر احیا می‌شوند، گفت: پیوند اعضا قله پزشکی است و اگر در جایی بتوانند پیوند قلب انجام دهند، مابقی اعمال جراحی کار راحت و ساده ای خواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: هزینه پیوند ریه ۶۰ میلیون تومان است که ۲۵ میلیون تومان آن از سوی وزارت بهداشت تقبل و مابقی از طرف خیرین پرداخت می‌شود.

وی در خصوص بار قانونی موضوع پیوند نیز گفت: در فقه شیعه تنها در ایران بیشترین همراهی با موضوع پیوند وجود داشته به طوری که در کشورهای دیگر چنین موضوعی کمتر دیده می‌شود که مجلس قانونی را برای موضوع پیوند تصویب کرده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز