خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفت‌وگو با ایلنا:

عدم نظارت سالم و مستمر بر مواد غذایی سلامت مردم را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۸۱

نمی‌توانم به راحتی از عملکرد معاونت غذا و دارو دفاعی داشته باشم / وزارت بهداشت باید نظارت خود را افزایش دهد / اطمینان نداریم، وقتی از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنیم، همزمان سم وارد بدن‌مان نمی‌شود.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: آنچه سلامت مردم را تهدید می‌کند، عدم نظارت سالم و دائمی است.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در زمینه نظارت بر مواد غذایی اظهار داشت: به رغم اینکه بعد از انقلاب تاکنون گام‌های برجسته‌ای در عرصه‌های های گوناگون برداشته شده است، اما متاسفانه در برخی حوزه‌ها که مربوط به سلامت مردم بوده آنچنان که باید نتوانسته‌ایم وظایف خود را در قبال مردم ایفا کنیم، و در این میان حوزه نظارتی از جمله مواردی است که نتوانسته‌ایم به خوبی در آن ایفای نقش کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متاسفانه نظارت در بیشتر موارد ضعیف است، افزود: نظارت بر عملکرد نهاد‌ها را یکی از وظایف سنگین نمایندگان می‌دانم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانم امروز به راحتی از معاونت غذا و دارو و عملکرد آنها دفاعی داشته باشم، افزود: البته این ضعف نظارت تنها مربوط به یک حوزه خاص نمی‌شود بلکه ما در سایر حوزه‌ها نیز با ضعف نظارت مواجه هستیم.

فتاحی با تاکید براینکه معاونت غذا و دارو وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد، گفت: سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما روز به روز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: تا زمانی که سفره غذایی مردم آن طور که باید شایسته سلامتی آنها نباشد، شیوع انواع بیماری‌ها در کشور روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: بیماری دیابت که مادر تمام بیماری‌ها است در کشور بیداد می‌کند و تقریبا وضع به گونه‌ای شده که برخی افراد بالای ۴۰ و ۵۰ سال در کشور دچار مشکلات قلبی و عروقی شده‌اند که همه اینها به طور قطع یک منشا و مبدایی دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید در مورد چرایی گرفتاری مردم به بیماری‌های مختلف نظیر دیابت، سرطان، افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی شده‌اند، به پژوهش بپردازند.

فتاحی با بیان اینکه معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت باید نظارت خود را افزایش دهد، افزود: اگر این بحثاستفاده از روغن پالم در مواد لبنی مطبوعاتی نمی‌شد، مردم ما سالیان سال با پالم زندگی می‌کردند.

وی گفت: کشور ما با مشکل سلامتی جدی مواجه است، بر این اساس اگر مقداری از هزینه‌هایی که در کشور برای درمان هزینه می‌شود، به حوزه سلامت، بهداشت و پژوهش اختصاص یابد و مقداری از آن را صرف سبد غذایی مناسب برای مردم کنیم، تاثیری بیشتری بر سطح سلامتی مردم جامعه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: اخیرا جوانان ما قد کوتاه، ‌چاق و مریض شده‌اند و دیابت نوع یک در کشور بیداد می‌کند و تقریبا همه اینها نتیجه تغذیه نامناسب است.

فتاحی با بیان اینکه عدم وجود الگوی غذایی سالم باعثبیماری بیشتر خواهد بود، تاکید کرد: آنچه سلامت مردم را تهدید می‌کند، عدم نظارت سالم و دائمی است.

وی ادامه داد: تا وقتی که زیر خیمه قانون جمع نشویم، مشکلی در جامعه حل نخواهد شد و در این میان وظیفه مطبوعات و رسانه‌ها رواج قانون گرایی در کشور است.

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: چندین مرتبه وزیر محترم جهاد کشاورزی را به مجلس فراخواندیم اما در مورد اینکه از چه کودی برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود و یا اینکه طول عمر سمومی که در کشاورزی استفاده می‌شود به چه میزان است، توضیحی داده نشد، لذا ما اطمینان نداریم، وقتی از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنیم، همزمان سم وارد بدن‌مان نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز