خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز طبی کودکان:

۳۰ درصد نوزادان حاصل ازدواج فامیلی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۸۲

در کشور به دلیل بالا بودن ازدواج فامیلی بروز نقص ایمنی بیشتر بوده و کودک این بیماری را از ژن‌های معیوب پدر و مادر به ارثمی‌برد.

مدیر مرکز طبی کودکان با اشاره به بالا بودن ازدواج‌های فامیلی در کشور گفت: در دنیا از هر سه هزار نفر یک نفر به بیماری نقص ایمنی سیستم دفاعی که درکشور ما به دلیل بالا بودن ازدواج‌های فامیلی بیشتر از این میزان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نیما رضایی مدیر مرکز طبی کودکان در دومین نشست نیکوکاران سلامت کودکان گفت: بیماری نقص ایمنی سیستم دفاعی به صورت اولیه و ثانویه در افراد بروز می‌کند که نقص ایمنی سیستم دفاعی ثانویه شامل بیماری‌هایی مثل HIV و انواع سرطان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲۰ نوع بیماری نقص ایمنی سیستم دفاعی اولیه وجود دارد، گفت: نقص ژنتیکی باعثمی‌شود که سیستم ایمنی به صورت کمی و کیفی خوب کار نکرده و فرد مستعد دچار عفونت‌های شدید و بیماری‌های مزمن شود.

به گفته رضایی تشخیص و درمان به موقع قبل از بروز عارضه می‌تواند، زندگی خوبی رابر‌ای مبتلایان به این بیماری به ارمغان آورد.

مدیر مرکز طبی کودکان خاطر نشان کرد: در کشور ما به دلیل بالا بودن ازدواج فامیلی بروز نقص ایمنی بیشتر بوده و کودک این بیماری را از ژن‌های معیوب پدر ومارد به ارثمی‌برد.

رضایی ادامه داد: سی درصد نوزدان متولد شده در کشور حاصل ازدواج فامیلی هستندکه باید قبل از تولد در خانواده‌هایی که بیماری‌های مشابه بروز می‌کند، موضوع نقص ایمنی سیستم دفاعی بررسی شود.

به گفته رئیس مرکز طبی کودکان ۱۵ نوع از بیماری نقص ایمنی در پسر‌ها بروز می‌کند اما در خصوص شیوع آن میزان دربرگیری دختران و پسران یکسان است.

وی با اشاره به واکسیناسیون «ب س ژ» در بدو تولد برای تمام کودکان اظهار کرد: اگر نوزادی مبتلا به بیماری نقص سیستم دفاعی باشد، تزریق این واکسن ممکن است خطرناک باشد که بایددر خصوص این موضوع ساز وکاری دیده شود.

رضایی در پایان با اشاره به مفید بودن پیوند مغز استخوان در مواردی از بیماری نقص سیستم دفاعی اظهار کرد: مرکز پیوند مغز استخوان دربیمارستان مفید دو سال است که ایجادشده اما مشکلاتی از لحاظ تجهیزات نه چندان گران قیمت و تامین پرستار وجود دارد که امیدواریم با عنایت وزارت بهداشت حل شده تا شاهد خدمات رسانی کیفی‌تر به این بیماری باشیم.

گفتنی است دومین نشست نیکوکاران سلامت کودکان درجهت حمایت از کودکان دارای نقص ایمنی سیستم دفاعی ششم شهریور ماه در مرکز طبی کودکان به منظور جلب حمایتهای مالی برای درمان این بیماران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز