خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به ایلنا خبر داد:

پرداخت کمک هزینه نگهداری از معلولان به مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۵۸

طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، آن دسته از معلولانی که به درجه‌ای از استقلال رسیده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند ترخیص شده و ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان مستمری دریافت کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از پرداخت کمک هزینه نگهداری معلولان در خانه با اولویت نقاط محروم کشور خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان بهزیستی در نگهداری از معلولان در کانون خانواده، از امسال ماهانه صد هزار تومان به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که از معلولان خود در خانه نگهداری می‌کنند، پرداخت می‌شود.

وی افزود: این طرح با اولویت مناطق محروم آغاز شده و دومیلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

سخنگویی با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده نیز اظهار کرد: براساس این طرح مراقبین و افراد آموزش دیده، خدمات توانبخشی رایگان را در خانه به معلولان تحت پوشش ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار داشتند، که امسال بنا داریم افراد تحت پوشش به ۷ تا ۹ هزار نفر افزایش یابد.

سخنگویی در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر صد هزار نفر معلول در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی و مراکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی حضور دارند، گفت: طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، آن دسته از معلولانی که به درجه‌ای از استقلال رسیده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند ترخیص شده و ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان مستمری دریافت کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این مبلغ بابت هزینه ترخیص و نگهداری به خانواده این معلولان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: این موضوع تاکنون در سازمان بهزیستی جدی گرفته نشده بود و درصد ترخیص‌ها بسیار اندک بو داما این موضوع از امسال با جدیت بیشتر دنبال می‌شود به طوری که یک میلیارد تومان نیز به عنوان اعتبار اولیه به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته معاون توانبخشی؛ سازمان بهزیستی ترخیص معلولان، شامل بیماران روانی مزمن، افراد مجهول‌الهویه، بی‌سرپرست و معلولیت‌های شدید نشده و در حال حاضر سازمان بهزیستی در حال مکاتبه با استان‌ها برای استعلام آمارمعلولان واجد شرایط این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز