خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

اصلاح قیمت دارو در نیمه دوم امسال

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۷۲

این اصلاحات به گونه ای خواهد بود تا به مردم و سازمان های بیمه گر فشار وارد نشود و تولید کنندگان داروهای داخلی هم ضرر نکنند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر اعلام عمومی متخلفان روغن پالم انجام شود، ممکن است کل تولیدات یک کارخانه آسیب ببیند اما مطمئنا پروانه تولید شرکت های متخلف باطل و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند روز شنبه در اجلاس معاونان درمان، روسا و مدیران بیمارستان های کشور افزود: اگر اعلام عمومی متخلفان ضرورت داشته باشد، اعلام می کنیم اما مسئله این است که یک شرکت معتبر دارای ۲۰۰ محصول لبنی است و تخلف فقط در یک محصول احراز شده است و اگر بیش از تخلفش بخواهد به شرکت جریمه وارد شود، ممکن شرعا درست نباشد.

دیناروند با بیان اینکه استفاده کنندگان روغن پالم در استانها نیز مستقیما به دادگاه اعلام خواهد شد، افزود: جریمه ها باید با حجم تخلف و جرمی که واقع شده متناسب بوده و پرداختن بیش از حد میزان ممکن است شرعا درست نباشد.

وی با بیان اینکه به بیش از ۴۰ شرکت در زمینه تخلف استفاده بیش از حد روغن پالم در فرآورده های لبنی، مشکوک بودیم، خاطر نشان کرد: تخلف برخی از آنان احراز شده است و تخلفات و کلاهبرداری ها در این زمینه به فوریت رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر سم به لبنیات افزوده می شد، جرمش سنگین بود اما تقلبی مانند افزودن روغن پالم که یک روغن خوراکی است، آسیب فوری به مردم وارد نمی کند.

وی با تاکید بر این که سرانه مصرف روغن پالم در کشور باید کاهش یابد، افزود: داستان سوء استفاده از این روغن تبدیل به موضوع بزرگ رسانه ای شده و شاید پرداخت بیش از حد آن به آن مفید نباشد.

دیناروند تاکید کرد: به این تخلفات به فوریت رسیدگی و نمونه برداری و بازرسی های زیادی از سوی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد روی محصولات لبنی انجام شده و مردم باید از نظر سلامتی به این محصولات اطمینان داشته و نگران نباشند.

وی همچنین از اصلاح قیمت های دارو در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: با توجه با تورم انتظار می رود قیمت دارو در نیمه دوم امسال اصلاح شود.

دیناروند افزود: این اصلاحات به گونه ای خواهد بود تا به مردم و سازمان های بیمه گر فشار وارد نشود و تولید کنندگان داروهای داخلی هم ضرر نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز