خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور:

۴۰ درصد آمبولانس‌های کشور فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۵۷

آمبولانس‌های خریداری شده، از نیمه دوم سال جاری با توجه به نیاز مراکز توزیع می‌شود / ۱۴ پایگاه امداد هوایی در ۱۴ منطقه کشور در راستای ارتقاء سطح خدمات پیش بیمارستانی راه اندازی شد.

رئیس مرکز حوادثو فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، از بهسازی آمبولانس‌های فرسوده و جایگزینی یک هزار دستگاه آمبولانس جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین صابری نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از ناوگان آمبولانسهای کشور فرسوده است، اظهار داشت: ‌ آمبولانس‌های خریداری شده، از نیمه دوم سال جاری با توجه به نیاز مراکز توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی ۱۴ پایگاه امداد هوایی در ۱۴ منطقه کشور در راستای ارتقاء سطح خدمات پیش بیمارستانی صورت گرفت، افزود: ‌بر اساس گزارشهای دریافتی در این مدت ۳۸ ماموریت امداد هوایی در سطح کشور انجام شده که این امر موجب نجات جان ۷۷ نفر از هموطنان شده است.

رئیس مرکز حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور سطح بندی علمی تکنسین‌های مراکز فوریتهای پزشکی کشور را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: ‌ یکی از موضوعات اصلی در حوزه خدمات به شهروندان، افزایش مهارت و ارتقاء سطح علمی تکنسین‌های مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس‌های پیش بیمارستانی است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال جاری به آن توجه ویژه کرده است.

صابری نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار نیروی عملیاتی در بیش از دو هزار پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای و شهری به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند، خاطر نشان کرد: ‌ تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی باید همواره به بروز رسانی علمی خود توجه داشته باشند تا بتوانند در کمترین زمان، بهترین خدمات را به سانحه دیدگان و یا بیماران ارائه دهند.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: ‌علاوه بر ارتقای سطح علمی، حفاظت از تجهیزات مراکز فوریت‌های پزشکی، از دیگر مواردی است که تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی باید به آن توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز