خبرگزاری کار ایران

کیفیت هوای تهران در مرز شرایط ناسالم برای گروههای حساس

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۴۶

میانگین آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فرا‌تر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران اعلام کرد: کیفیت هوای این شهر از دو روز گذشته همچنان در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش و اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است، به این ترتیب میانگین آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فرا‌تر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در این گزارش آمده است: شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ تهران ۱۵۴ است که به لحاظ آلاینده در شرایط ناسالم برای تمام افراد قرار دارد.

براساس این گزارش، شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ تهران، شهرداری منطقه ۴، پارک سلامت(منطقه ۱۷)، پارک شکوفه(منطقه ۱۴)، پارک قائم(منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۵، شهرک چشمه(منطقه ۲۲)، فرمانداری شهر ری و دانشگاه تهران(منطقه ۶) در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به این شرح است: افزایش احتمال علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و افراد مسن.

مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران توصیه کرده است که در وضعیت کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، افراد مبتلا به بیماری‌های فوق و کودکان فعالیت‌های خود را در فضای باز کاهش دهند.

گزارش هوا‌شناسی نیز حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد است و انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم باقی بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز