خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکزبیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت به ایلنا خبرداد:

ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی شهری در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۲۹

برای هر ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر یک مرکز بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده است / این مرکز پس از افتتاح در استان قزوین دراستان‌های فارس و مازندران نیز ایجاد خواهد شد.

رئیس مرکز بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت ازایجاد مراکز بهداشتی و درمانی شهری و ارائه خدمات جدید دراین حوزه خبر داد.

بهزاد دماری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه اولین مرکز بهداشتی درمانی شهری از اواسط شهریور ماه به صورت آزمایشی در محمدیه شهرستان البرز استان قزوین آغاز به کار خواهد کرد، گفت: این مرکز پس از افتتاح در استان قزوین دراستان‌های فارس و مازندران نیز ایجاد خواهد شد.

به گفته وی افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی شهری به ترتیب طبق برنامه زمان بندی شده درسایر مناطق کشور نیز اجرایی می‌شود.

دماری با اشاره به اینکه اجرای این طرح به صورت پایلوت نیست، اظهار کرد: دراین مراکز؛ خدمات غربالگری، شناسایی عوامل خطر، صدور کارت سلامت و مراقبت از افراد مبتلا به بیماری‌هایی همچون قند خون، فشار خون و… ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مراکز یک نفر مراقب سلامت، ‌یک پزشک، یک کار‌شناس تغذیه و روانپزشک، خدمات بهداشتی درمانی را ارائه خواهند کرد.

به گفته رئیس مرکزبیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت برای هر ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت یک مرکز بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده است.

دماری همچنین درباره ارائه مشاوره ژنتیک دراین مراکز بهداشتی و درمانی شهری گفت: بسته به نوع جمعیتی از هر ۵ مرکز بهداشتی درمانی شهری یک مرکز مشاوره ژنتیک نیز خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز