خبرگزاری کار ایران

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل

خدمات ایران به پناهندگان شایان توجه است

کد خبر : ۱۹۴۲۰۰

جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه دینی و انسانی خود تا زمان بازگشت میزبان اتباع خارجی مهاجر و پناهندگان کشور همسایه خواهد بود.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با قدردانی از خدمات دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان و اتباع خارجی مقیم گفت: کمکهای ایران در خور شان و شایان توجه است.

ˈسیوانکا دانا پالاˈ در نشست مشترک با سفرای ۲۳ کشور خارجی مقیم تهران با استاندار خراسان رضوی و مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، در مشهد افزود: ایران تلاشهای قابل توجهی برای بهبود شرایط زندگی اتباع خارجی در کشور به خرج داده که باید سطح این فعالیتها با حمایتهای سیاسی و مالی نهادهای بین المللی ارتقاء یابد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست لزوم برنامه ریزی برای بازگشت پناهندگان و مهاجران خارجی از ایران به کشورهای خود را همراه با حفظ کرامت، عزت و سلامت آنان مورد تاکید قرار داد.

ˈعلیرضا رشیدیانˈ افزود: تمام مجامع بین المللی باید کمک کنند افغانستان به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست یابد تا اتباع افغان رغبت به بازگشت داوطلبانه به کشور خود داشته باشند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه دینی و انسانی خود تا زمان بازگشت میزبان اتباع خارجی مهاجر و پناهندگان کشور همسایه خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان با ۱۵۰ هزار مهاجر خارجی از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و هند بعد از تهران مقام دوم مهاجرپذیری را در ایران به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خراسان رضوی با دارا بودن حدود شش میلیون نفر جمعیت، معادن غنی و سرشار، فعالیت حدود شش هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولید سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی جایگاه ویژه ای درکشور دارد.

رشیدیان یادآورشد: پنج مرز رسمی، مناطق ویژه اقتصادی، محورهای ترانزیتی و فعالیت هشت دفتر نمایندگی خارجی در استان از دیگر مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

وی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد نیز به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد وافزود: به برکت وجود این مضجع نورانی سالانه شاهد حضور بیش از ۲۵ میلیون زائر در این کلانشهر هستیم که ۱.۵ میلیون نفر آنان را زائران خارجی تشکیل می دهند.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: در طول ۳۵ سال گذشته همواره کشورمان میزبان اتباع خارجی بوده و هم اکنون نیز شاهد حضور آنها در جمهوری اسلامی ایران هستیم.

ˈعزیز کاظمیˈ افزود: وجود حدود یک میلیون تبعه خارجی در ایران مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده و هزینه هایی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است.

وی با بیان این که شرایط حساس منطقه نیز به سختی کار می افزاید گفت: بر اساس تاکیدات وزیر کشور وضعیت پناهندگان باید مطابق با جدول زمانبندی به یک نقطه قابل قبول برسد.

وی همچنین ضمن مطلوب ارزیابی کردن سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با سفرای مقیم و دفتر کمیساریای سازمان ملل در تهران، ابراز امیدواری کرد با حمایتهای نهادهای بین المللی زمینه بازگشت داوطلبانه اتباع به کشورهایشان فراهم شود.

همچنین سفیر دانمارک و رییس این هیات دیپلماتیک در این نشست گفت: ایران خدمات ارزنده ای در حوزه های بهداشت، معیشت و آموزش به حدود یک میلیون تبعه خارجی مقیم در کشور ارائه می دهد.

ˈآندرس کریستین هوگاردˈ افزود: یکی از افتخارات ایران این است که از اتباع خارجی در سطح شهرها و همانند شهروندان خود میزبانی می کند.

وی استمرار حمایتهای جامعه بین الملل برای کمک به پناهندگان تا زمان بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز