خبرگزاری کار ایران

ضرورت آماده سازی برنامه های اجرایی مربوط به سیاست های کلی سلامت

کد خبر : ۱۹۱۱۲۹

کمیته‌های تخصصی، کار را از مرحله سیاستگذاری‌ها و تعیین راهبردها آغاز کرده‌اند و به مرحله تعیین احکام و قوانین موردنیاز و برنامه ریزی عملیاتی وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها رسیده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه ها گفت: همزمان با نزدیک شدن به برنامه ششم توسعه، ضروریست با کمک کمیته های تخصصی مختلف، برنامه های اجرایی مربوط به بندهای سیاست های کلی سلامت را آماده کنیم.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، «سیدحسن امامی رضوی» افزود: سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، چتر و چارچوبی است برای اینکه همه برنامه ها، قوانین و اقدامات نظام سلامت را مدیریت کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در تمامی این سیاست ها به عنوان متولی بخش سلامت تعیین شده و برنامه دارد به کمک همه کسانی که در ارائه خدمات سلامت نقشی دارند، در قالب کمیته های تخصصی به سمت اجرایی کردن بندهای سیاست های کلی سلامت برود.

امامی رضوی با بیان اینکه وزارت بهداشت قصد دارد یک برنامه جامع برای آینده نظام سلامت تدوین کند، افزود: ضروریست زمانبندی اجرایی معینی در چارچوب برنامه های توسعه کشور صورت گیرد، ضمن اینکه یک سال و نیم دیگر برنامه پنجم توسعه به پایان خواهد رسید و وارد برنامه ششم می شویم.

وی گفت: در این راستا باید با کمک کمیته های مختلف، برنامه های اجرایی مربوط به بندهای سیاست های کلی سلامت را آماده کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها افزود: در ابتدای ابلاغ سیاست ها با کمک معاونت حقوقی و مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت کار مشترکی را آغاز کردیم و آن تطبیق قوانین موجود با این سیاست ها بمنظور شناسایی نواقص و ابهامات قانونی در این خصوص است.

امامی رضوی ادامه داد: کمیته های تخصصی، کار را از مرحله سیاستگذاری ها و تعیین راهبردها آغاز کرده اند و به مرحله تعیین احکام و قوانین موردنیاز و برنامه ریزی عملیاتی وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها رسیده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز