خبرگزاری کار ایران

آزمایشگاههای تشخیصی مولکولی مرکز تحقیقات ژنومیک کشور در NIH آمریکا به ثبت رسید

کد خبر : ۱۸۴۰۱۷

«موسسه NIH متشکل از ۲۷ موسسه ملی جداگانه و یکی از شاخه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا است که وظیفه آن رهبری و نظارت بر تحقیقات علوم زیستی پزشکی می‌باشد.»

رئیس مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ثبت و تایید آزمایشگاههای تشخیصی مولکولی این مرکز در موسسه ملی بهداشت آمریکا NIH - NCBI خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر وحیدرضا یاسایی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: موسسه NIH متشکل از ۲۷ موسسه ملی جداگانه و یکی از شاخه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا است که وظیفه آن رهبری و نظارت بر تحقیقات علوم زیستی پزشکی می‌باشد.
وی افزود: موسسه مذکور به دنبال ثبت نتایج آزمایشات تشخیصی مولکولی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(قطب علمی ژنومیک کشور) در پایگاه بانک ژن NIH و پس از انجام بررسی‌های کار‌شناسان، نتایج ارایه شده این مرکز تحقیقاتی را مورد تایید قرار داد. به دنبال آن درخواست، بر ثبت آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بعنوان آزمایشگاه ارجاعی مورد بررسی و تایید NIH قرار گرفت.
دکتر یاسایی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی جدید این مرکز و ثبت ۳۶ مورد اطلاعات ژنتیکی بیماران کشور در ژن بانک جهانی در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت: این تغییرات ژنتیکی مربوط به سه سندرم نادر به نامهای سندرم TAR(ژن RBM۸A)، سندرم نقص چسبندگی لوکوسیت نوع ۱(LAD۱و ژن ITGB۲) و سندرم ماندیبولوآکرو دیسپلاژی(ژن LMNA) می‌باشد که توسط محققان این مرکز مورد شناسایی قرار گرفت و در بانک ژن آمریکا بنام ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً آزمایشگاه تخصصی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان اولین مرکز تشخیصی مولکولی تالاسمی دانشگاهی در شهر تهران مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.
گفتنی است در حال حاضر تعداد قابل توجهی از آزمایشات تشخیصی مولکولی در آزمایشگاههای تخصصی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی راه اندازی شده و به خانواده‌های نیازمند خدمات ارایه می‌دهد. علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات کامل درخصوص این آزمایشات می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی http: / / grc. sbmu. ac. irمراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز