خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

فضای مساعد برای رفع چالش های حوزه سلامت در کشور فراهم شده است

کد خبر : ۱۸۰۸۲۵

متأسفانه مشاغل سخت و زیان آور مبدل به بازنشستگی پیش از موعد شده است، زیرا برخی از مشاغل به عنوان سخت و زیان آور محسوب شده اند که واقعاً این طور نیست.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و همدلی و همکاری تمامی متولیان سلامت کشور را از زمینه ها و فرصتهای مساعدی برشمرد که امکان حل چالش های نظام سلامت را ممکن کرده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید تقی نوربخش در همایش مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی که با هدف ایجاد وحدت رویه و هم افزایی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار شد، افزود: همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی فرصت بی نظیری است که با بهره گیری صحیح از آن می توان در دولت تدبیر و امید مشکلات درمان مردم را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده و اولین خریدار درمان و همچنین تولید کننده عمده در بخش صنعت دارویی کشور در ارتقای سلامت بیمه شدگان و مردم بسیار موثر است و مخاطب ۱۴ بند سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری است و باید برنامه های خود را با این سیاست ها منطبق کند.

نوربخش با اشاره به موضوعات مطرح شده در کار گروه های این همایش گفت: متأسفانه مشاغل سخت و زیان آور مبدل به بازنشستگی پیش از موعد شده است، زیرا برخی از مشاغل به عنوان سخت و زیان آور محسوب شده اند که واقعاً این طور نیست.

وی در خصوص حوادثناشی از کار نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان در سال به حادثه دیدگان ناشی از کار غرامت پرداخت می کند و در صورتی که باید در خصوص آموزش و حفاظت از محیط کار برنامه های اساسی انجام شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بخش درمان دارای اولویت شده است، تصریح کرد: هزینه در بخش درمان در این دولت سرمایه گذاری تلقی می شود و این موضوع نه در کلام بلکه در تخصیص منابع و تصمیم گیری ها نیز لحاظ می شود.

نوربخش افزود: خرید راهبردی خدمات درمانی و اصلاح ساختار درمان از برنامه های مهم سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری هفت جلسه شورای عالی بیمه کشور گفت: هماهنگی ها و اتخاذ تصمیمات در بالاترین سطح ممکن در شورای عالی بیمه انجام می شود در صورتی که در سالهای قبل بعضاً جلسات این شورا اصلاً برگزار نمی شد.

وی اظهار امیدواری کرد با همراهی وهمکاری تمامی دستگاه های متولی و مسئول امور درمان کاستی های نظام سلامت به حداقل برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز