خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

۲۰۰ هزار کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند

کد خبر : ۱۸۰۴۸۴

متاسفانه برخی کشاورزان ما با دو هکتار زمین کشاورزی، در سال حدود سه میلیون تومان بیشتر درآمد ندارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه بیسوادی هنوز یکی از مشکلات جاری در کشور است، گفت: اکنون ۲۰۰ هزار کودک و همچنین مادران باردار از سوءتغذیه رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اختتامیه اولین کنگره «توانبخشی مبتنی بر خانواده» علی ربیعی با بیان اینکه جهت‌گیری دولت به رسمیت شناختن مسائل حاشیه‌نشین‌هاست، گفت: ما اکنون با فقر غذایی رو به رو هستیم. به همین دلیل برنامه حمایت غذایی را در برنامه خود داریم.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه برخی کشاورزان ما با دو هکتار زمین کشاورزی در سال حدود سه میلیون تومان بیشتر درآمد ندارند که رویکرد دولت به رسمیت شناختن این معضلات و مشکلات اجتماعی است.

وی ادامه داد: همانگونه که امام خمینی همواره بحثمحرومان را مد نظر قرار می داد حذف محرومیت آرمانی تمام نشدنی برای ماست. رهبری نیز هیچ تابلویی از توسعه را نمی‌پسندد که یک عده در آن حاشیه نشین دچار مشکل شوند.

وزیر کار افزود: سیاست‌های رفاهی ما باید هدفدارتر و جهت‌دار تر عمل کند امروزه بحثبیمه، یارانه و… بسته‌ای از برنامه‌های مبارزه با محرومیت را ایجاد کرده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه‌ای بانشاط لازمه رشد و وجود امنیت روانی لازمه جامعه بانشاط است.

وی افزود: همواره باید به فکر بهینه‌سازی در امور باشیم و در برنامه‌های یکپارچه طولانی مدت و کوتاه مدت تمامی این امور را در نظر خواهیم گرفت.

ربیعی گفت: بهزیستی در سیاست‌های رفاهی نقش ویژه خود را داراست زیرا این سازمان به طور مستقیم در ارتباط با افراد بی‌پناه جامعه است.

وی افزود: ما در بهزیستی با مسئولیت های اجتماعی مضاعف تری رو به رو هستیم بنابراین چهار، پنج برنامه مشخص از جمله گسترش NGO ها، بردن بهزیستی به خانه ها و برنامه‌ریزی برای وضعیت بچه‌هایی که از بهزیستی ترخیص می‌شوند در نظر داریم.

وزیر کار اظهار کرد: سه رویکرد NGO دولت و خانواده مکمل یکدیگر هستند اما بررسی‌ها نشان داده است توانبخشی مبتنی بر خانواده اثرات مطلوب‌تری در بر دارد زیرا هر چه افراد در کنار خانواده باشند منزلت آنها افزایش می‌یابد و در فرایند اجتماعی شدن سایر افراد نیز تاثیر دارد.

وی در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که قرار است تا پایان سال این عدد به ۹ هزار نفر ارتقا پیدا کند و بهزیستی با مبلغی که صرفه‌جویی کرده می‌تواند افراد دیگر را تحت پوشش قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز