خبرگزاری کار ایران

تشدید بازرسی ها از محصولات سلامت محور

کد خبر : ۱۸۰۴۰۱

در زمان حاضر ۱۵۰ آزمایشگاه خصوصی در سطح کشور، محصولات سلامت را کنترل می کنند که آنها را نیز رتبه بندی کرده ایم و قرار است رتبه های آنها در آینده نزدیک اعلام شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور، بر تشدید بازرسی از محصولات سلامت همچون مواد غذایی که در بازار عرضه و مصرف می شوند، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «حسین رستگار» همچنین از اجرای طرح بررسی نمونه های محصولات مربوط به سلامت همچون غذا در سطح بازار با عنوان «پی ام اس»(نظارت در سطح عرضه) در سالجاری خبر داد.

رستگار در ادامه افزود: در زمان حاضر ۱۵۰ آزمایشگاه خصوصی در سطح کشور، محصولات سلامت را کنترل می کنند که آنها را نیز رتبه بندی کرده ایم و قرار است رتبه های آنها در آینده نزدیک اعلام شود.

**آزمایشگاه های کارخانه های داروسازی رتبه بندی می شود

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های امسال آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، شاخص اعتبار سنجی و رتبه بندی آزمایشگاه های کارخانه های داروسازی است.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو همچنین از تصویب و ابلاغ آیین نامه تاسیس و اداره امور آزمایشگاه های همکار و مجاز کنترل مواد اولیه و فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، بیولوژیک، تجهیزات و ملزومات پزشکی خبرداد.

رستگار اظهار داشت: رتبه بندی آزمایشگاه های همکار، مجاز و محصولات تولیدی بر اساس کیفیت آنها و اضافه شدن آزمایشگاه ملزومات و تجهیزات پزشکی عناوین جدید دیگری است که در موارد مختلف آیین نامه قابل مشاهده است.

**واگذاری نظارت بر آزمایشگاه های همکار و مجاز به استان ها

وی واگذاری امور نظارتی آزمایشگاه های همکار و مجاز به استان ها را از اقدامات مهم سازمان غذا و دارو برای امسال عنوان کردو گفت: این واگذاری ها در راستای سیاست های دولت و مجلس انجام می شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور همچنین گفت: واقعیت این است که اداره آزمایشگاه هزینه دارد و عموم دانشگاه های علوم پزشکی نمی توانند در کنار فعالیت های دیگر خودشان از پس هزینه های یاد شده هم برآیند.

رستگار تاکید کرد: لازمه چنین فعالیتی، بازرسی و نظارت کامل بر آزمایشگاه های همکار و مجاز، تعیین تعداد آزمایشگاه های همکار و مجاز در حوزه دانشگاهی و افزایش یا کاهش دامنه عملکرد یا تعلیق توسط دانشگاه ها است.

**توزیع مکمل ها فقط در داروخانه ها

رستگار با بیان اینکه مکمل های غذایی فقط باید در داروخانه ها توزیع شود، گفت: داروخانه ها تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کنند اما مغازه هایی که مکمل ها را عرضه می کنند، دیگر زیر نظر وزارت بهداشت نیستند.

رستگار گفت: خیلی از مکمل ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و برخی نیز فقط در مناطق آزاد هستند و اجازه ورود به کشور را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز