خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزیر بهداشت خبرداد:

افزایش نیروهای‌ کادر پرستاری تا یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۹۷

امیدواریم طی یک ماه آینده با اضافه شدن نیروهای جدید به کادر پرستاری، پرستاران با آرامش بیشتری در محیط کار مواجه شوند.

جایگاه پرستاران در طرح تحول نظام سلامت با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پرستاران بیمارستان های شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت در این نشست اظهار داشت: تشکیل معاونت پرستاری به عنوان موفقیتی در حوزه پرستاری قلمداد می شود و در تلاش هستیم که از این طریق به ارایه خدمات به این گروه از فعالان عرصه سلامت بپردازیم.

محمد میرزا بیگی افزود: این معاونت و همچنین سازمان نظام پرستاری برنامه هایی دارد که تهیه و تدوین سند عرضه و تقاضای نیروهای پرستاری، باز تعریف نقش پرستار در نظام سلامت، تثبیت و توسعه چارت معاونت در ستاد وزارت و اجرای طرح دانشجویی در بالین از جمله آنهاست.

وی اظهار داشت: تثبیت جایگاه معاونت پرستاری با هشت ماموریت ابلاغی از سوی وزیر بهداشت در دولت جدید انجام شد که چاره اندیشی برای رفع کمبود نیروهای پرستار در کوتاه مدت و دراز مدت، برنامه ریزی برای متناسب سازی آموزش بالینی و برنامه ریزی برای بهبود مستمر خدمات مراقبت پرستاری از موارد مطرح شده در این ابلاغ هستند.

میرزا بیگی بیان کرد: تشکیل معاونت پرستاری فرصتی است که در اختیار نظام سلامت قرار گرفته و ما در حوزه پرستاری باید برای خدمت رسانی بهتر به مردم و رفاه پرستاران از آن استفاده کنیم.

براساس این گزارش محبوبه ظریفکار فرد، مدیر خدمات پرستاری استان فارس نیز گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت کار پرستاران بیشتر شده که این مسئله قابل پیش بینی بود، ما پرستاران حاضریم که برای خدمت رسانی بهتر به مردم با طرح های وزارت بهداشت همکاری کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم طی یک ماه آینده با اضافه شدن نیروهای جدید به کادر پرستاری، پرستاران با آرامش بیشتری در محیط کار مواجه شوند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز نیز گفت: در طرح تحول نظام سلامت هزینه های بیماران کم شده و امیدواریم به خوبی اجرا شود و افزایش رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

محبوبه نگهبان افزود: پرستاران حدود ۸۰ درصد خدمات درمانی را به بیمار ارایه می دهند اما متاسفانه در این طرح به خوبی دیده نشده اند که باید در این زمینه بازنگری گردد.

نگهبان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۰ تا ۳۰ درصد تعداد بیماران بیمارستان ها بیشتر شده و بر این اساس باید عدالت در ارایه خدمات به پرستاران نیز در نظر گرفته شود.

ضرورت پی ریزی بسته های مرتبط با پرستاری در طرح تحول نظام سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت حرکتی بی نظیر و به نفع مردم است، خواستار پی ریزی بسته های مرتبط با پرستاری در این طرح شد.

محمد هادی ایمانیه در همایش بررسی جایگاه پرستاران در طرح تحول نظام سلامت افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت برکات قابل توجهی را در ارایه خدمات بهتر به مردم داشته است و بر اساس آن تا حدود ۵۰ درصد اصلاحاتی در رابطه با پزشکان بخش خصوصی و دولتی انجام شده اما این اصلاحات در حوزه پرستاری تاکنون ۵ تا ۱۰ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: اما این مسئله به معنی این نیست که به پایان کار رسیده ایم، بلکه ایجاد اصلاحات همچنان ادامه دارد و بسته های مرتبط با پرستاری نیز باید بر اساس عدالت پی ریزی شود.

ایمانیه تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در حوزه پرستاری تعرفه ها حدود ۴۰ تا ۴۷ درصد افزایش داشته است و به زودی ضرایب به نفع جامعه پرستاری تغییر خواهد کرد.

وی گفت: مراجعه به بیمارستان ها پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیشتر شده و عمده بار اضافه شده بر اورژانس بیمارستان ها است و بر این اساس در آینده نزدیک پرداخت به پرستاران در اورژانس بیمارستان ها ۲.۵ برابر پرستاران سایر بخش ها خواهد بود.

ایمانیه افزود: ارایه خدمات در حوزه های مختلف در قالب طرح تحول نظام سلامت در حال بررسی است به گونه ای که طی ۳ ماه گذشته ۶ جلسه روسای دانشگاه ها با وزیر بهداشت برگزار شده که پیش از این جلسات به صورت فصلی برگزار می شد و این مسئله نشان دهنده تلاش و استمرار فعالیت ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز