خبرگزاری کار ایران

توضیحات معاون وزیربهداشت درمورد افزایش قیمت داروهای سرطانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۱۴

برخی پزشکان خارج از فهرست رسمی کشور و به صورت تک نسخه‌ای دارو تجویز می‌کنند که این چنین تجویزهایی حمایت نمی‌شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو درمورد افزایش قیمت برخی داروهای بیماران سرطانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا؛ رسول دیناروند امروز در حاشیه گردهمایی معاونین دارو و مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی در این باره گفت: تعداد داروهای سرطانی که در تفاهم نامه وزارت بهداشت و بیمه‌ها جهت پوشش‌های بیمه‌ای و حمایتی وجود ندارد، بسیار کم و انگشت شمار است.

وی با‌اشاره به اینکه در مورد افزایش قیمت‌ها خط قرمز ما داروهای فهرست رسمی کشور است، افزود: برخی پزشکان خارج از فهرست رسمی کشور و به صورت تک نسخه‌ای دارو تجویز می‌کنندکه این چنین تجویزهایی حمایت نمی‌شوند.

دیناروند همچنین درباره تفاهم نامه وزارت بهداشت با سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی بیماران مزمن و صعب العلاج گفت: تفاهم نامه نخست امسال اجرایی شده است، البته اصلاحاتی در جهت رفاه حال بیماران و حمایت از آنها پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه حدود ۲۷۶ قلم دارو را شامل شده است البته مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده بود که برطرف شده و حدود یک ماه است که این تفاهم نامه اجرایی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه فهرست دوم تفاهم نامه سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت جهت پوشش بیمه‌ای داروها برای تیرماه در حال آماده شدن است، گفت: این فهرست حدود ۱۰۰ قلم دارو را شامل می‌شود که به فهرست قبلی اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب در چارچوب اعتبارات، افزایش حمایت‌ها را از بیماران خواهیم داشت که عمدتا تمرکز ما نیز بر روی بیماران صعب‌العلاج و مزمن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز