خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت عنوان کرد:

سیاست‌گذاری برای شنیدن صدای مردم

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۷۲

«ضروری است برای شنیدن صدای مردم و تقویت حوزه اطلاع رسانی در حوزه سلامت، سیاست گذاری های لازم را اتخاذ کنیم.»

وزیر بهداشت گفت: ضروری است برای شنیدن صدای مردم و تقویت حوزه اطلاع رسانی در بخش سلامت، سیاست گذاری های لازم را اتخاذ کنیم.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، معاونان و جمعی از صاحبنظران حوزه ارتباطات تشکیل شد. در این جلسه در خصوص مهمترین ساختارهای اطلاع رسانی و ارتباطات در حوزه بهداشت و درمان بحثو تبادل نظر شد.

دکتر سید حسن هاشمی در این جلسه با اشاره اهمیت حوزه سلامت در دولت یازدهم گفت: با ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، دولت نیز اعتبارات ویژه ای را به این بخش اختصاص داد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت توانمند کردن مردم در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: ضروری است برای شنیدن صدای مردم و تقویت حوزه اطلاع رسانی در حوزه سلامت، سیاست گذاری های لازم را اتخاذ کنیم.

به گفته هاشمی مهمترین اولویتهای دولت در بخش بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری است و اطلاع رسانی در این دو حوزه باید تقویت شود.

همچنین پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری با تاکید بر طراحی نظام ارتباطی به جای نظام اطلاع رسانی در حوزه سلامت، گفت: ماهیت خدماتی وزارت بهداشت با سایر وزارت خانه ها متفاوت است و این وزارت خانه به اقناع افکار عمومی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان وزارت بهداشت در سطح کشور پراکنده هستند، خاطرنشان کرد: نوع دسترسی این افراد به اخبار حوزه سلامت متفاوت است از این رو باید برای هر منطقه، نظام ارتباطی خاص آن منطقه وجود داشته باشد و یک پکیج سراسری برای کل کشور تعریف شود.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی قرارگاهی و عملیاتی است، ادامه داد: به همین خاطر ساز و کارها باید شناور و عملیاتی باشد و یک مکانیسم فعال و کامل مشغول فعالیت شود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری همچنین توضیح داد: سکوت بدترین استراتژی است و ابهام را در ذهن مخاطب باقی می گذارد در حالی که ابهام باید با اطلاع رسانی دقیق و به موقع از ذهن مخاطبان پاک شود.

جامع بودن عنوان شورای ارتباطات به جای شورای اطلاع رسانی، تقویت بحثآموزش در حوزه اطلاع رسانی، اقناع مردم در این حوزه، برنامه ریزی عمومی برای تقویت اطلاع رسانی در کل کشور، مد نظر قرار دادن نگاه مردم در حوزه اطلاع رسانی، تعیین سخنگو برای وزارت بهداشت، حساس بودن روی آمار و اطلاعاتی که در بخش سلامت ارائه می شود و فرهنگ سازی در حوزه اطلاع رسانی محور نکاتی بود که در این جلسه جهت گسترش و تقویت اطلاع رسانی در بخش سلامت، توسط حاضران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز