خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دیابت ایران درگفتگو با ایلنا:

افزایش قیمت آمپول بیماران دیابتی / آمپول گلوکاگون از ۴۵ به ۱۲۰ هزار تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۰۲

«قیمت آزاد این آمپول ۱۲۰ هزار تومان و قیمت با دفترچه آن ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان است این درحالی است که یک ماه قبل از عید قیمت آزاد این آمپول ۴۵ هزار تومان و قیمت با دفترچه آن حدود ۸ هزار تومان بود / قیمت ۵ قلم انسولین در یک بسته ۱۷۰ هزار تومان است.»

رئیس انجمن دیابت ایران از افزایش قیمت آمپول مورد نیاز بیماران دیابتی به نام گلوکاگون خبر داد.

«اسدالله رجب» در گفتگو با خبرنگار ایلنا از واردات آمپول گلوکاگون به کشور خبر داد و گفت: از یک ماه قبل از عید این آمپول مورد نیاز بیماران دیابتی در کشور نایاب شده بود اما خوشبختانه اکنون این آمپول وارد کشور شده اما قیمت آن بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمپول گلوکاگون تازه توزیع شده و همه داروخانه ها آن را ندارند، افزود: قیمت آزاد این آمپول ۱۲۰ هزار تومان و قیمت با دفترچه آن ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان است این درحالی است که یک ماه قبل از عید قیمت آزاد این آمپول ۴۵ هزار تومان و قیمت با دفترچه آن حدود ۸ هزار تومان بود.

رئیس انجمن دیابت ایران افزود: هر بیمار دیابتی که انسولین تزریق می کند به ویژه کودکان باید یکی از این آمپول ها را برای پیشگیری از تشنج در منزل داشته باشد.

رجب در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بیماران دیابتی مریوط به وسائل و ابزاری است که انسولین را در بدن جایگزین می کند، گفت: بیماران دیابتی مجبورند با سرنگ انسولین تزریق کنند این درحالی است که طی ۵ تا ۶ سال آینده در اروپا دیگر بیماری از سرنگ استفاده نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بیماران دیابتی قلم های انسولین است، تصریح کرد: در کشور انسولین تولید می شود اما متاسفانه قلم انسولین تولید نمی شود در نتیجه بیماران باید از قلم های انسولین خارجی استفاده کنند که باید تا چند برابر قیمت انسولین ایرانی بابت آن هزینه کنند که باعثمی شود هزینه زیادی به بیماران تحمیل می شود.

رجب با تاکید براینکه شرکتهای دارویی تولید کننده انسولین بهتر است قلم های انسولین را هم تولید کنند، افزود: وقتی قلم انسولین در کشور تولید می شود به طور حتم هزینه آن از قلم انسولین خارجی کمتر است و بیماران هزینه کمتری را می پردازند که این به نفع اقتصاد کشور است.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: قلمهای انسولین دائمی در ایران نیست و قلم هایی هم که وجود دارد، یکبار مصرف است.

رجب با اشاره به اینکه قیمت ۵ قلم انسولین در یک بسته ۱۷۰ هزار تومان است، افزود: هر یک قلم انسولین ۲۵۰ واحد انسولین جا می گیرد که قیمت هر یک از این قلم ها ۳۴ هزار تومان است.

وی بااشاره به اینکه قیمت هزار واحد انسولین ایرانی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: اگر قلم انسولین در کشور تولید شود دیگر بیمار دیابتی و همچنین سازمان های بیمه گر هم دیگر لازم نیست این همه هزینه بپردازند.

رجب بر افزایش دانایی و آگاهی بیماران دیابتی نسبت به این بیماری تاکید کرد و افزود: به تازگی در دو سیمنار خارجی شرکت کردم و در هردو آنها بر روی مسئله آموزش بیمار خیلی تاکید شد زیرا فرد دیابتی باید نسبت به بیماری خود آگاهی داشته باشد تابتواند با این بیماری به زندگی ادامه دهد.

وی بااشاره به اینکه بیماران دیابتی که به پزشک مراجعه می کنند کنترل قند خون آنها مطلوب نیست، افزود: این به این معنی است که اگر بیمار دیابتی از دارو استفاده کند ولی خودش نداند که چگونه باید قند خون خود را کنترل کنند دراین زمینه موفق نمی شود.

رجب افزود: بنابراین به این نتیجه می رسیم که فقط دارو به کنترل قند خون نمی انجامد و تغذیه مناسب و فعالیتهای جسمی از مواردی است که در این زمینه باید به آنها توجه جدی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز