خبرگزاری کار ایران

علیرضا مرندی:

قبح قلیان ریخته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۷۵

«بیش از ۹۰ درصد سرطانهای ریه در مردان و ۸۰ درصد این سرطان در زنان مربوط به استعمال دخانیات است. / سیگار عامل خطر سرطان‌های دیگری نظیر حنجره، کلیه، معده، مثانه و خون است.»

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سقط جنین، تولد زودرس و نازایی را از عوارض سیگار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا مرندی درهمایش روز جهانی بدون دخانیات که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بیش از ۹۰ درصد سرطانهای ریه در مردان و ۸۰ درصد این سرطان در زنان مربوط به استعمال دخانیات است.

وی با اشاره به بعضی دیگر از سرطان‌ها هم که در ظاهر ربطی به استعمال دخانیات ندارد ولی درواقع مربوط به آن است، افزود: سیگار عامل خطر سرطان‌های دیگری نظیر حنجره، کلیه، معده، مثانه و خون است.

مرندی با تاکید براینکه کمتر مشکلی را پیدا می‌کنیم که مربوط به دخانیات نباشد، افزود: سقط جنین، تولد زودرس و نازایی نیز مربوط به استعمال دخانیات است و از عوارض سیگار به شمار می‌روند.

وی به افزایش قیمت دخانیات اشاره کرد وافزود: مکلف بودیم قیمت دخانیات را به اندازه‌ای بالا ببریم که بیشتر از تورم باشد در حالی که این کار را نکردیم و در نتیجه بازدارندگی ایجاد نشده است.

مرندی با اشاره به تصویر‌های بر روی پاکت سیگار گفت: دربرخی پاکتهای سیگار درج شده است که ضرر کمتری دارد این درحالی است که به طور کلی سیگار بیشترین ضرر را دارد و مسئولان باید برخورد جدی در این زمینه بکنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه باید علاوه بر سیگار قلیان را هم جدی بگیریم، افزود: الان به گونه‌ای شده است که از قلیان به عنوان یک تفریح استفاده می‌شود وقبح آن ریخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز