خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درگفتگو با ایلنا:

بعد از آزمایش برروی ۱۰۰۰ نفر ۲ مورد ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۰۹

بیشتر موارد شدید ابتلا به بیماری کرونا در اشخاصی دیده می‌شود که ضعف سیستم ایمنی دارند همانند افرادی که بیمار دیالیزی هستند و یا شیمی درمانی می‌کنند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های و اگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نخستین بار است که دو نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: یک سال است که درحال مراقبت هستیم به طوری که نزدیک هزار نفر که بیماری تنفسی شدید داشتند مورد آزمایش قرار گرفتند تا اینکه این دو مورد ابتلا به بیماری کرونا پیدا شد.

محمود نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: بیماری کرونا داروی ضد ویروس یا واکسن ندارد و بیشتر موارد شدید ابتلا در اشخاصی دیده می‌شود که ضعف سیستم ایمنی دارند همانند افرادی که بیمار دیالیزی هستند و یا شیمی درمانی می‌کنند.

وی بااشاره به اینکه ویروس کرونا قدرت سرایت متوسطی دارد و مانند آنفولانزا نیست که قدرت سرایت بالایی داشته باشد، افزود: پرسنل بیمارستان در تماس با بیماران باید احتیاط کنند و از ماسک استفاده کنند.

نبوی به ابتلا دو خواهر کرمانی به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: یکسال است که داریم مراقبت می‌کنیم و نزدیک هزار نفر که بیماری تنفسی شدید داشتند مورد آزمایش قرار گرفتند تا اینکه این دو مورد ابتلا پیدا شدند.

وی بااشاره به اینکه زائرانی که از حج می‌آمدند اگر علایم تنفسی شدید داشتند از آن‌ها نمونه گرفته می‌شد، افزود: با زائرانی که سالم بودند کاری نداشتند ولی به آنها گفته می‌شد که اگر بیمار شدید، یک تا دو هفته بعد مراجعه کنید تا ببینیم بیماری تنفسی شما خفیف است یا شدید.

نبوی افزود: در عربستان هم اگر فردی به بیماری تنفسی شدید مبتلا می‌شد محیط نمونه گیری به پزشکان داده شده بود و از بیمار نمونه می‌گرفتند و به ایران می‌فرستادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز