خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

«پزشک خانواده» امسال به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۸۳

در مورد آموزش بهورزان، ایجاد مدارس بهورزی، و پوشش بهداشتی حاشیه شهر‌ها اقداماتی در دست انجام است. / معاونت بهداشت وزارتخانه هفته آینده برنامه‌های حوزه بهداشت را در زمینه اجرای طرح تحول سلامت اعلام خواهد کرد.

وزیر بهداشت گفت: تمام تلاش ما این است که در دو استان مازندران و فارس تابلویی از نظام ارجاع نشان دهیم که کاملا متفاوت بوده و استانداردهای لازم سیستم نظام ارجاع را دارا باشد.

به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی در دومین نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارش کوتاهی از نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو و ملاقات با وزرای بهداشت کشورهای برزیل، کوبا، روسیه و فنلاند، گفت: فرصتهای خوبی در طی این ملاقات‌ها برای همکاریهای مشترک ایجاد شد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری، به بازسازی هزار و ۹۵۰ خانه بهداشت تا آخر سال جاری اشاره کرده و گفت: همچنین برنامه پزشک خانواده تا پایان سال در شهرهای با زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت صد در صد اجرا خواهد شد. ضمن اینکه در مورد آموزش بهورزان، ایجاد مدارس بهورزی، و پوشش بهداشتی حاشیه شهر‌ها اقداماتی در دست انجام است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که در دو استان مازندران و فارس تابلویی از نظام ارجاع نشان دهیم که کاملا متفاوت بوده و استانداردهای لازم سیستم نظام ارجاع را دارا باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: معاونت بهداشت وزارتخانه هفته آینده برنامه‌های حوزه بهداشت را در زمینه اجرای طرح تحول سلامت اعلام خواهد کرد. همچنین در زمینه تولید واکسن پنتاوالان ظرف دو هفته آینده برنامه‌ها ارائه می‌شود و امیدواریم تا دو سال آینده در زمینه تولید این واکسن خودکفا شویم.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، بیش از ۹۰ درصد دریافت‌های غیرمتعارف در شهرستان‌ها حذف خواهد شد.

هاشمی در پایان به ویروس جدید کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر ۲ نفر در کرمان به این ویروس مبتلا شده‌اند، با این حال معاونت بهداشت وزارت بهداشت با همکاری هلال احمر از ۶ ماه پیش مراقبت‌ها را جهت جلوگیری از گسترش این ویروس شروع کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز