خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور خبرداد:

رونمایی از کتاب و نرم افزار ICF در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۵۴

مدیرکل دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور از رونمایی کتاب و نرم افزار ICF در راستای تعیین شدت معلولیت معلولان کشور در استان زنجان خبر داد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور گفت: ترجمه مرورگر نرم افزار ICF به زبان فارسی در استان زنجان انجام شده است و بر همین مبنا رونمایی از کتاب و نرم افزار مذکور فردا(۲۸ اردیبهشت) در استان زنجان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار «ایلنا»، کیوان دواتگران مدیرکل دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور امروز شنبه(۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به طرح ICF و فلسفه اجرای آن در کشور اشاره و اظهار کرد: از سال ۸۹ بحثکمیسیون‌های پزشکی تعیین شدت معلولیت معلولان در سازمان بهزیستی تجدید نظر شد.

وی این اقدام را وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: پس از انجام مطالعات لازم، آموزش اعضای کمیسیون‌های استانی با حضور یک هزار و ۸۰۰ پزشک در کمیسیون‌های تخصصی معلولیت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته دواتگران در این طرح شدت معلولیت معلولان سازمان بهزیستی از طیف خفیف تا شدید تعیین شده و براساس آن معلولان از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین با یادآوری اینکه محدودیت منابع مانع از ارائه خدمات به تمام معلولان می‌شود، ادامه داد: براساس پیش بینی انجام شده یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طیف متوسط و بالا‌تر برای تشکیل پرونده به بهزیستی مراجعه کرده‌اند.

این مقام مسئول به تشریح نحوه عملکرد این طرح اشاره کرد و افزود: ترجمه مرورگر نرم افزار ICF به زبان فارسی در استان زنجان انجام شده است و بر همین مبنا رونمایی از کتاب و نرم افزار مذکور فردا(۲۸ اردیبهشت) در استان زنجان انجام می‌شود.

دواتگران همچنین به طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طرح فوق یکی از طرح‌های موفق سازمان بهزیستی است، ادامه داد: ۳۸۰ خانواده در قالب این طرح شناسایی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز