خبرگزاری کار ایران

انتصاب قائم مقام وزیر در امور مشارکت­ های اجتماعی، NGO ها و خیریه ­های حوزه سلامت کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۸۹

سیدمحمد هادی ایازی که پیش از این معاون اجتماعی - فرهنگی شهردار تهران را بر عهده داشت به عنوان قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ­های حوزه سلامت کشور انتخاب شد.

طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدمحمد هادی ایازی به عنوان قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ­های حوزه سلامت کشور انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، متن کامل حکم دکتر هاشمی به شرح ذیل است:

جناب آقای سید محمد هادی ایازی

سلام علیکم

رشد و تقویت شاخص‌های سلامت در کشور، مستلزم برخورداری آحاد مردم از امکانات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط میهن اسلامی است، دستیابی به این هدف جز با اتکاء به نقش تأثیر گذار مشارکت‌های مردمی فراهم نخواهد شد.

با توجه به این مهم و نظر به تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند اجرایی و علمی جنابعالی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، به موجب این ابلاغ به سمت قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ­های حوزه سلامت کشور منصوب می‌شوید.

امید است با استفاده از تجارب، دانش و ظرفیت­های موجود، در انجام ماموریت­های ذیل که در راستای سیاست­های کلی سلامت، مصوب مقام معظم رهبری است، موفق باشید:

۱. طراحی و اجرای مدل بومی جلب مشارکت‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها درحوزه سلامت

۲. سیاست گذاری به ­منظور افزایش نقش مردم در مدیریت حوزه سلامت و ارائه راهکارهای علمی و قانونی جهت کاهش تصدی‌گری دولت

۳. فرهنگ سازی در جهت تشویق و ترغیب آحاد مردم برای مشارکت و گسترش فعالیت‌های خیرین در حوزه سلامت(هبه، نذر سلامت، فعالیت داوطلبانه، اهدای اختصاصی به بخش سلامت و…)

۴. ارتباط با فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر برای بهره گیری از ظرفیت‌های آن‌ها جهت تقویت بخش سلامت

۵. برنامه ریزی برای ساماندهی، شناسایی و جذب منابع غیر دولتی و بهره گیری از حداکثر توان مردمی داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مردمی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای توسعه خدمات سلامت

۶. حمایت­های قانونی و اجرایی از فعالیت خیرین و بخش غیر دولتی در حوزه سلامت

۷. تعامل، هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها در توسعه مشارکت‌های مردمی

۸. پیش بینی پیوست مشارکت‌های مردمی در کلیه طرح‌ها و پروژه‌های حوزه سلامت

ضروری است، معاونان، مشاوران، رؤسای دانشگاه­های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران سازمان‌ها و مراکز تابعه در راستای شکل گیری و اعتلای مشارکت‌های مردمی در عرصه بهداشت و درمان همکاری و مساعی لازم را به ­عمل آورند. توفیق جنابعالی را در خدمت به مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزومندم.

حسن هاشمی

وزیر

به گزارش ایلنا، سید محمد هادی ایازی، پیش از این، سمت معاون اجتماعی - فرهنگی شهردار تهران را بر عهده داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز