خبرگزاری کار ایران

رییس کل سازمان نظام پزشکی مطرح کرد:

پرداخت ۹۲درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۳۵

حدود ۹۲ درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود / بخش مهمی از یارانه‌های پنهان دندانی از جیب دندانپزشکان پرداخت می‌شود.

ایلنا: رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به مشکلات دندانپزشکان در مباحثمالیاتی، از تعدد و گسترش دانشکده‌های دندانپزشکی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، " علیرضا زالی " در پنجاه و چهارمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران گفت: جامعه دندانپزشکی در بحثصنفی و طراحی روش‌های نوین آموزشی همواره پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه با گسترش دانشکده‌های دندانپزشکی روبرو هستیم، گفت: این گسترش‌های بی‌رویه طوری بوده که سال ۸۴،۱۸ دانشکده و اکنون بیش از ۶۰ دانشکده دندانپزشکی در کشور فعالند. این در حالی است که تغییری در شاخص‌های بهداشت دهان و دندان در کشور اتفاق نیفتاده است.

زالی ادامه داد: در شورای عالی گسترش وزارت بهداشت مدیریت خوبی برای این موضوع صورت گرفته و تلاش شده است که این رشد بی‌رویه دانشکده‌های دندانپزشکی اصلاح شود. ترجیح بر افزایش کیفیت خدمات است. آنچه که باعثنگرانی می‌شود کیفیت علمی خدمات دندانپزشکی است.

وی به ارزشیابی مدارک فارغ التحصیلان خارج از کشور در داخل اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی از فارغ التحصیلان در خارج از کشور به دلیل متفاوت بودن استاندارد‌ها در مدار ارائه خدمات با استانداردهای ملی‌ ما همخوانی نداشته باشد به همین دلیل ارزشیابی مدارک فارغ التحصیلان اقدام بسیار مناسبی است و سازمان نظام پزشکی نیز در کنار انجمن‌های ۱۵ گانه دندانپزشکی مسئولیت ارزشیابی را قبول می‌کند.

زالی با بیان اینکه حدود ۹۲ درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود، گفت: این در حالی است که بخش مهمی از یارانه‌های پنهان دندانی از جیب دندانپزشکان پرداخت می‌شود.

وی جای خالی حمایت بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهرماه سال گذشته نسبت به پوشش برخی خدمات دندانپزشکی البته در برخی گروه‌های سنی اقدام شد. بازنگری در اعتبارات ملی در حوزه دندانپزشکی لازم است تا به این ترتیب بتوانیم پوشش بیمه‌ای مناسب برای خدمات دندانپزشکی را داشته باشیم.

زالی برنامه تحول نظام سلامت را یادآور شد و گفت: لازم است بسته ویژه خدمات حمایتی دندانپزشکی به برنامه تحول نظام سلامت ملحق شود. به این منظور سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را جهت تدوین پروتکلی با نگاه حمایتی در حوزه دندانپزشکی اعلام می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم بازسازی ارتباط و اعتماد متقابل پزشک با بیمار افزود: یکی از نگرانی‌های ما در مورد مسائل صنفی جامعه پزشکی و دندانپزشکان به مباحثمالیاتی باز می‌گردد. خاطر جامعه پزشکی در سالهای اخیر از رویکردهای مالیاتی مکدر است. این تکدر خاطر نیز به بهانه ندادن مالیات نیست بلکه در زمینه مالیات باید نگاه‌ها عادلانه باشد. این در حالی است که در سالهای گذشته این اتفاق را شاهد نبودیم.

زالی تاکید کرد: شخصا معتقدم که مجموعه دولت باید به بحثمالیات جامعه پزشکی از منظری متفاوت بنگرد و درخواستم آن است که تدبیری اندیشیده شود که در حوزه مالیات مذاق جامعه پزشکی بیش از گذشته تلخ نشود. در این زمینه جلسه مفصلی با وزرای بهداشت و اقتصاد داشتیم و چالش‌های مالیاتی و همچنین راه حل‌های نظام پزشکی در این زمینه را مطرح کردیم. روش‌های سنتی اخذ مالیات باید بازنگری و تجدید نظر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز