خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو وعده داد:

از دوشنبه بیمار برای تهیه دارو دیگر به خارج ازبیمارستان هدایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۲۹

اساس طرح بر این است که مردم حداکثر تا ۱۰ درصد از هزینه‌ها را بپردازند / بیماران روستایی نیز بیشتر از ۵ درصد پرداختی نخواهند داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو از آغاز طرح تحول نظام سلامت از دوشنبه(۱۵ اردیبهشت ماه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رسول دیناروند در بازدید از کمیته دارو و درمان و تجهیزات بیمارستانی مرکز طبی کودکان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: اساس طرح بر این است که مردم حداکثر تا ۱۰ درصد از هزینه‌ها را بپردازند که به طور حتم این کار بزرگی از نظر مردم است که از روز دوشنبه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران روستایی نیز بیشتر از ۵ درصد پرداختی نخواهند داشت، تصریح کرد: اجرای این طرح از نظر ما هم تحول بزرگی است زیرا بعد از سال‌ها یک نظام خود کنترلی ایجاد می‌شود، زیرا دیگر قرار نیست پول را بیمار بدهد.

وی در مورد اهداف این طرح گفت: با اجرای این طرح می‌خواهیم دو موضوع رعایت شود یکی اینکه مردم حداکثر تا ۱۰ درصد هزینه‌ها را پردازند و همچنین دارو و وسایل پزشکی از طرف داروخانه تامین شود تا دیگر هیچ بیمار بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان هدایت نشود.

دیناروند با اشاره به اینکه بیماران سرپایی مشمول این طرح نیست، افزود: این طرح فقط بیماران بستری را شامل می‌شود، که بالا‌تر از شش ساعت هستند.

دیناروند درموردشتاب زدگی در اجرای این طرح گفت: از۶ ماه پیش دروزارت بهداشت برروی این طرح کارشده است و جلساتی باحضور رؤسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها برای اجرای این طرح برگزار شده است.

وی درپاسخ به این سوال که چرا این طرح به صورت پایلوت اجرانشد، افزود: دولت اصرار بر کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم دارد و به دنبال این است فشار از روی مردم برداشته شود از همین رو این طرح به صورت پایلوت اجرا نمی‌شود.

دیناروند تصریح کرد: ممکن است در طول اجرا مشکلاتی پیش آید اما در برخی بیمارستان‌ها همانند مرکز طبی کودکان که نقطه امید مردم است و مشابه ندارد از اجرای این طرح حمایت می‌کنیم تا طرح بدون نقص اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه قبول دارم در اجرای این طرح عجله شده است، افزود: مطمئنم در طول اجرا مشکلات شناسایی و برطرف می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: نباید نگرانی از بابت کمبود اعتبار برای اجرای این طرح وجود داشته باشد زیرا همه این‌ها دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مرکز طبی کودکان وسایر بیمارستان‌ها حتما بر اساس عملکرد سال گذشته‌شان است، افزود: ممکن است مرکز طبی کودکان بیست برابر بودجه بیمارستان‌های دیگر از نظر سرانه تخت باشد، زیرا بر اساس عملکرد بیمارستان است که به آن اعتبار تخصص داده می‌شود.

دیناروند با اشاره به اینکه عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی زیر شش هزار میلیارد بوده است افزود: امسال پیش بینی ما این است که این رقم نه هزار میلیارد تومان بشود و سه هزار میلیارد تومان دیگر اضافه می‌دهیم.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو بروز سوء استفاده و تخلف در اجرای این طرح محتمل است.

رئیس سازمان غذا و دارو دربخش دیگری ازسخنانش گفت: قیمت لنز چشم به نصف کاهش پیدا کرده است و همچنین استنت قلبی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز